سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اولین بار در کشور؛

تحقق جراحي استخوان پيشاني به کمک "آندوسکوپ"

فوق‌تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه جراحی استخوان پیشانی به کمک آندوسکوپ برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی طالقانی استان کرمانشاه انجام شده است، گفت : در این روش که به صورت غیرمستقیم و از طریق مانیتور عملیات جراحی ادامه می یابد.

دکتر محمدرضا شفیعی، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه جراحی پیشرفته جا اندازی و تثبیت شکستگی استخوان پیشانی به روش آندوسکوپی برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی طالقانی استان کرمانشاه انجام شده است، گفت : تکنولوژی این روش در همه بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی پزشکی کشور وجود داشته و به نوعی تکنولوژی بومی است که بیشتر در حوزه زیبایی استفاده می شود . 

وی با اشاره به اینکه در صورتی که جراح ماهر و با تجربه باشد می توان از این روش برای درمان شکستگی ها نیز استفاده نمود، ادامه داد : در این روش که به صورت غیرمستقیم و از طریق مانیتور عملیات جراحی ادامه می یابد، درک و شناخت بالا از اعضای آناتومیک بدن و مهارت شناخت و درک فضای سه‌بعدی از جمله توانایی‌هایی است که جراح باید به آن تسلط داشته باشد چرا که در صورت نداشتن مهارت لازم ، احتمال آسیب به عروق و اعصاب وجود خواهد داشت . 

این فوق تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد : با توجه به اینکه در روش باز با چشم غیرمسلح اعصاب و عروق قابل مشاهده هستند ، جراحی آسانتر خواهد بود ولی روش جراحی باز نسبت به آندوسکوپی عوارض بیشتری دارد . 

وی با بیان اینکه استفاده از این روش 10 سال است که در دنیا مطرح شده که طی چند سال اول جراحی آندوسکوپی‌ روی اجساد انجام می شد، اظهار کرد : ولی طی سال‌های اخیر جراحی‌های زیادی در کشورهای پیشرفته با این روش صورت گرفته، ولی با توجه به اینکه نمیخواهند این مهارت در دسترس همه کشورها و افراد قرار گیرد از ارائه اطلاعات خودداری نموده و عکس ها و فیلم های این روش را به صورت محرمانه نگهداری میکنند . 

دکتر محمدرضا شفیعی ادامه داد : روش آندوسکوپی‌ فقط با دو برش کوچک 5 میلی‌متری انجام می‌شود و یک روش کم تهاجمی است به طوری که در این روش تورم، خونمردگی، خطر عفونت، درد، آسیب‌های عصبی و عروقی بسیار کمتر از روش سنتی است. 

وی با اشاره به اینکه این روش دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد، گفت : به عنوان مثال در یک روش سنتی ممکن است فرد 2 ماه دوره نقاهت داشته باشد در صورتی که در این روش مدرن تا 2 هفته دوره نقاهت کاهش یافته و بیمار می‌تواند خیلی زود به زندگی عادی‌اش بازگردد. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
بهروز بانوزاده
۱۰:۲۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سلام خواستم بدونم میشه با این روش اصلاح پیشانی برجسته انجام داد نانتدرال
سارا
۱۸:۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
سلام پسر نه ساله دارم که استخوان وسط پیشانی برجسته تست آیا با آندوسکوپ عمل می شود
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
هزینه اش بالاست ادم به یاد هزینه اش میوفته قید عمل میزنه
سعید
۱۶:۳۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام آقای ۲۸ ساله هستم مشکل پیشانی ناندرتال دارم آیا می شود با آندوسکوپ برطرفش کرد؟
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۵ دی ۱۳۹۶
سلام اقای هستم ۳۳ ساله با مشکل پیشانی ناندرتال ایا میشود با روش اندوسکپ انجام داد با تشکر
ناشناس
۰۴:۳۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
سلام من 20 سالمه 17سال پیش پیشانیم شکست الان استخوان نداره میخواستم بدونم میتونم عمل کنم فرورفتگی شو درست کنم
میلاد خویشوند
۱۶:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من در سال ۹۰عمل اندوسکوپی پیشانی رو انجام دادم دکتر شفیعی دومین عمل اندوسکوپی رو رو بنده انجام دادن اولین عمل ایشون با یک تیم ۸ نفره تو المان انجام دادن یکی از پزشکان مجرب و کار ازموده هستن باید به داشتن چنین افرادی که ایرانی هستن و به ایرانی بودنشون میبالن افتخار کنیم با تشکر
حسین
۰۲:۵۰ ۱۴ دی ۱۳۹۵
سلام و خسته نباشید .
پسری هستم 20 ساله که با مشکل پیشانی ناندرتال مواجهم.آیا با روش آندوسکوپ امکان عمل ودرمان این عارضه وجود دارد یا نه؟