سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوري المالکي درجمع زائران حسيني:

امام حسين (ع) راه عراقي ها را مشخص کرده است

نخست وزیر عراق، با اشاره تلویحی به برخی رژیم های عربی حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی که در حال فتنه افکنی در عراق هستند، تاکید کرد: ما به دخالتگران می گوییم که به تلاش ها، توطئه ها و دخالت های خود پایان دهند زیرا عراقی ها راه خود را شناخته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نوری المالکی در سالگرد اربعین حسینی و در جمع زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی در سخنانی گفت: همان طور که حضرت زینب (س) فرمودند «اللهم تقبل منا هذا القربان» (بار خدایا، این قربانی را از ما پذیرا باش.) ما نیز امام حسین (ع) را قربانی [به درگاه خداوند] می دانیم. ما که مصیبت های زینب (س) و اعضای خانواده امام حسین (ع) و اسیر شدن آنها را در تاریخ داریم، از چیزی در این مسیر هراس و بیمی نداریم حتی اگر شمار متجاوزان، دشمنان و کسانی که به دنبال متوقف کردن چرخ زندگی و اسلام بزرگ هستند زیاد باشد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: عراق برای ادامه حیات به عنوان کشوری محترم درگیر رویارویی شدیدی است تا همه شهروندان صرف نظر از ماهیت و وابستگی شان در آن بتوانند با کرامت و بزرگی زندگی کنند. بزرگی و شرافتمندی خط مشی حسین (ع) است که مسیحی، سیاه و سفید در کنار او به شهادت رسیدند. این چنین است که ما نیز وحدت، انسجام، قدرت و راز بقای خود را از امام حسین (ع) الهام می گیریم.

نوری المالکی تاکید کرد: ما برای اینکه به حیات خود ادامه دهیم، ناگزیر باید حسین (ع) الگوی عراقی ها در کشوری منسجم و ارتباط و پیوند برادری و دارای مسئولیت باشد و همگی بدون هیچ تفرقه و تمایزی در یک خط سیر حرکت کنیم، خط سیری که در آن هیچ تفاوتی بین عرب، کرد، ترکمن، شیعه، سنی و دیگر ادیان وجود نداشته باشد.

نوری المالکی در ادامه سخنانش گفت: لازم است همه ما در مسیر امام حسین و اهل بیت (علیهم السلام) حرکت کنیم و تمایزی بین هیچ کسی وجود نداشته باشد. مسئله حائز اهمیت این است که در عراق همه عراقی ها، چه مسلمان و غیر مسلمان، از جایگاه برابر برخوردار باشند و با قدرت و صلابت در برابر دخالت های بیگانگان و توطئه های آنها علیه نهضت حسینی بایستند.

نخست وزیر عراق با اشاره تلویحی به برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی و بدون اشاره به نام آنها تاکید کرد: متاسفانه، برخی کشورها بر این پندارند که اگر به فتنه افکنی و طایفه گری در عراق و قتل در مناطق مختلف آن بپردازند، می توانند مسیر تاریخ را تغییر دهند و بر شرایط کنونی تاثیرگذار باشند و آینده ای سیاه بر کشور رقم بزنند، اما ما به آنها می گوییم که به این تلاش ها، توطئه ها و دخالت های خود پایان دهند زیرا عراقی ها راه خود را شناخته اند. امام حسین (ع) مسیر آنها را مشخص کرده است. عراقی ها این مسیر را ادامه خواهند داد و به خواست خداوند به هدف و خواست خود خواهند رسید.

وی افزود: در مقابل، به همه کسانی که دنبال خیرخواهی برای عراق هستند می گوییم که از آنها استقبال می کنیم. عراق با دستان باز و قلبی آکنده از مهر از همه کسانی که دنبال دوستی با عراق هستند استقبال می کند، اما درهای خود را به روی کسانی که تصور می کنند عراق عرصه ای برای دخالت و توسعه طلبی آنهاست می بندد.

نخست وزیر عراق در ادامه افزود: در این جمع و فضای حسینی و در سالگرد اربعین حسینی به همه کسانی که تصور می کنند می توانند مسیر عراقی ها را تغییر بدهند و آنهایی که واقعا دنبال مشارکت هستند می گوییم که خط مشی خود را تغییر دهید. من به آنها می گویم که به عراق جدید بپیوندید زیرا دوران گذشته، زمان بعثی ها و طایفه گری، زمان جنایت و القاعده و دوران سرنگون شده‌ها بار دیگر تکرار نخواهد شد. به آنها می گویم که به عراق جدید بپیوندید و بخشی از عراق جدید باشید که عزت، کرامت، بزرگی و حیات شما در آن است. خود را خسته نکنید زیرا کاروان عراق تا پایان در مسیر خود حرکت می کند و شما چاره ای جز پیوستن به عراق جدید ندارید.

نوری المالکی تاکید کرد: به دوستداران امام حسین (ع) و کسانی که در سالگرد اربعین حسینی قصد زیارت او را کرده اند، به کسانی که رژیم بعث آنها را خانه به خانه تحت تعقیب قرار می داد، به کسانی که اگر به امام حسین (ع) در سالگرد شهادت اظهار ارادت می کرد اعدام می شد می گویم که امروز از عالی‌ترین مسئول تا کوچک‌ترین مسئول این دولت در کنار و در خدمت زائران امام حسین (ع) هستند و این پیروزی است که شاید برای بسیاری سخت و دشوار باشد.

وی افزود: شاید برای بسیاری سخت و دشوار باشد که ببینند در عراق دولت در کنار یاران و دوستداران امام حسین (ع)ایستاده است. من به آنها می گویم که زندگی ما با این حادثه و این رهبر عظیم الشان و این امام معصوم گره خورده و از طریق آن به نبوت، عصمت و رسالت پیونده خورده و در نتیجه ما از طریق این سلسله طلایی به آسمان مرتبط شده ایم و پیوند خورده ایم. من این را به شما تبریک می گویم.

نوری المالکی خاطر نشان کرد: از همه کسانی که برای حمایت و دفاع از شما تلاش می کنند قدردانی می کنم. از همه وزارتخانه ها، دستگاه های امنیتی و مسئولان محلی، از همه سربازان و نیروهای پلیس که برای خدمت رسانی شبانه روز به زائران امام حسین (ع) تلاش می کنند تشکر و قدردانی می کنم. 

انتهای پیام /
برچسب ها: حسین ، عراق ، زائر ، مشخص ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.