سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحث تخصيص منابع مهمترين مشکل "دانشگاه اميرکبير"

طرح کلان ملي به لحاظ اينکه طرح بين دانشگاهي است و در کنار آن صنايع هم حضور دارند بالطبع بحث تخصيص منابع الان به عنوان مهمترين مشکل مطرح است.

دکتر عليرضا رهايي رئيس دانشگاه اميرکبير در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران در خصوص چالش‌هاي پژوهشي دانشگاه گفت: ما اگر درمجموع طرحهاي تحقيقاتي خود به خصوص طرحهاي کلان ملي توجه کنيم، به لحاظ اينکه اين طرحها، طرحهاي بين دانشگاهي است و در کنار آن صنايع هم حضور دارند، بالطبع بحث تخصيص منابع الان به عنوان مهمترين مشکل مطرح است.

وي اظهار داشت: در سال 91 دولت يک بودجه قابل توجهي براي طرحهاي کلان ملي اختصاص داد که حرکت خوبي شروع شد و قرار بود در سال 92 هم اين موضوع ادامه پيدا کند اما اعتبارات جديدي تخصيص داده نشده که علت آن هم محدوديتهايي است که براي منابع کشور وجود داشت.

وي در ادامه گفت: ما تلاش مي‌کنيم که با همان حد اعتبارات قبلي، طرحها متوقف نشوند و ادامه پيدا کنند اما يک چالش جدي طبيعتا مي‌تواند در همين زمينه باشد.

رهايي عنوان کرد: در ارتباط با ساير طرحهاي پژوهشي هم همين موضوع مطرح است و نياز است که توجه خاصي از سمت ارگانهاي دولتي، وزارتخانه‌هايي مثل وزارت صنايع و وزارت نفت که عمده طرحهاي ما به آنها مرتبط است اعمال شود و حمايت کنند که اين طرحها متوقف نشوند.

وي در پايان گفت: در شرايط فعلي و فضاي محدود و تحريمي که در حال حاضر ما با آن روبرو هستيم، همکاري بين دانشگاهها و ارگانهاي مختلف و وزارتخانه‌ها ضامن اين خواهد بود که به هر حال آن تحريمها کمرنگ شود و موفقيتهاي کشور بتواند ادامه پيدا کند.



انتهاي پيام/

برچسب ها: منابع ، دانشگاه ، اعتبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.