سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه آمریکا خواستار جلوگیری از کمکها برای النصره و داعش شد

آمريکا خواستار جلوگيري از حمايت مالي و جذب نيرو براي جبهه النصره و داعش شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، آمریکا با درک خطر و تاثیری که ورود افراد مسلح به سوریه برای عراق و حوادث این کشور دارد خواستار جلوگیری از ورود افراد مسلح خارجی به سوریه و جذب نیرو برای گروه های مسلح شد.

آمریکا از کشورهای منطقه خواست برای مراقبت از کمک های مالی به جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام و جذب نیرو برای آنها، اقداماتی عملی انجام دهند.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای خواستار جلوگیری از ورود افراد مسلح خارجی به سوریه شد زیرا این افراد پس از آن وارد عراق می شوند و اقدام به انجام انفجارهای انتحاری علیه غیرنظامیان بی دفاع می کنند.

منذر سلیمان مدیر دفتر این شبکه در واشنگتن در گزارشی در پاسخ به این سوال که چرا چنین بیانیه ای در این زمان صادر شده است گفت: انتخاب این زمان برای صدور چنین بیانیه ای ناشی از افزایش جنون آمیز انفجارها در عراق است اما نکته قابل توجه این که این بیانیه جامع است و برای اولین بار موضع آمریکا را در قبال گروه های تروریستی که با اسم از آنها یاد کرده و از جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام نام برده است، مشخص می کند. اوضاع وخیم در عراق ادامه دارد و باید با آن مقابله شود. شاید موضع جدید وزارت خارجه آمریکا نشان دهنده آمادگی آمریکا برای حمایت جدی از عراق باشد بخصوص با توجه به تهدیدات خطرناکی که در این بیانیه به آنها اشاره شده است.

وی در ادامه درباره مسئله تردد افراد مسلح بین سوریه و عراق و این که آمریکا برای اولین بار است به این مسئله اشاره می کند گفت: پس از آن که شبکه القاعده و شاخه های وابسته به آن فعالیت های خود را از سرگرفته اند و دولت اسلامی عراق و شام و نیز جبهه النصره تشکیل شد، مسیری بین عراق و سوریه ایجاد شده است. اشاره به این که بحران سوریه باعث تشدید خشونت ها در سوریه می شود و عاملان بحران در سوریه عامل حوادث عراق نیز به شمار می روند و درخواست از کشورهای منطقه، بدون اشاره به کشور خاصی، برای متوقف کردن حمایت های مالی و جلوگیری از جذب نیرو برای این گروه ها و ممانعت از ورود این افراد به سوریه و سپس عراق نشان دهنده موضع شفاف دولت آمریکا در این خصوص است. بدون شک این موضعگیری آمریکا پیامدهایی خواهد داشت و روسیه و دیگر کشورها آمریکا را تحت فشار خواهند گذاشت تا به این موضعگیری خود پایبند باشد و اقداماتی عملی برای اجرای آن انجام دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.