سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتیاد را چگونه ریشه‌کن کنیم

با هزاران آرزو و فرزند خود را بزرگ می‌کنیم به امید روزی که دوران پیری عصای دستمان باشد غافل از اینکه روزی آنقدر بدبختی می‌کشیم که آرزو می‌کنیم که ای کاش هیچ‌گاه فرزندی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اینها تنها گوشه‌ای از توصیفات زندگی خانواده‌ای است که فرزند عزیزشان به دام اعتیاد افتاده است.
 
در قدیم اعتیاد این همه شایع نبود و حتی اگر کسی سیگار می‌کشید مردم با تعجب خاصی به وی نگاه می‌کردند و هر از گاهی پشت دستشان می‌زدند و به جای او و پدر و مادر آن غصه می‌خوردند و این سوال در ذهنشان نقش می‌بست که چه چیزی باعث شده او به این عمل زشت دست بزند؟

معصومه کاشانی کارشناس و مشاور مذهبی در این رابطه به ضعف یا نداشتن اعتماد به نفس و یا کاذب بودن آنها اشاره می‌نماید و وابستگی به هر ماده، الکل، شخص خاص، موبایل، فیس بوک و ... که به صورت افراطی در بین افراد باشد را اعتیاد می‌نامند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است معضل اعتیاد برای هر خانواده باشد عدم تربیت صحیح فرزند و یا کنترل و کمک نکردن آن‌ها در انتخاب دوست مناسب پیش آید بهتر است با تایید نمودن کارهای صحیح آنها اعتماد به نفس فرزندشان را تقویت نمایند چراکه بیشتر ریشه اعتیاد و ضعف و یا نداشتن اعتماد به نفس و یا کاذب بودن آن می‌باشد.
 
وی در ادامه از علائم اعتیاد در فرزندان به غیبت آنها در مدرسه، تحویل ندادن تکالیف، تغییر در مقدار خواب فرزند، افت تحصیلی، کاهش توانایی جسمی، خستگی مدام، افکار مشوش پیدا شدن ابزار مصرف مواد مخدر در اختیار داشتن پول قابل ملاحظه‌ای که توضیح قانع‌کننده ولی برای آن نداشته باشند اشاره نمود.
 
این مشاور و کارشناس مذهبی در پایان برای آن دسته از خانواده‌های که علائم گفته شده را در فرزندان خود مشاهده می‌کنند گفت: با صحبت کردن مناسب و یا گفتن عواقب اعتیاد به فرزندان و مراجعه‌ به کارشناسان مربوط در این زمینه می‌توان در جلوگیری از اعتیاد کمک شایان فرزندان کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اعتیاد ، فرزند ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.