سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مهمترين اخبار "سیاسی"دوشنبه

مهمترین عناوین خبری گروه "سیاسی" که در روز دوشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: هیات ‌رئیسه کمیسیون تلفیق، سه‌شنبه انتخاب می‌شود،سریع‌القلم دچار ناپختگی سیاسی است/مردم حق شرکت در مناسبات سیاسی کشور را دارند و... است

مهمترین عناوین خبری گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

هیات ‌رئیسه کمیسیون تلفیق، سه‌شنبه انتخاب می‌شود



 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از انتخاب هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 93 در سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.


ما در مذاکرات هسته‌ای هرگز از اصول خود دست نمی‌کشیم

دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه ما در مواضع به حق خود پافشاری کرده و از آن عدول نخواهیم کرد، گفت: اقتضای جامعه امروز ما، مذاکره با آنان بود و با نرمش قهرمانانه، انعطاف خود را در بعضی موارد نشان دادیم، اما این موضوع که از اصل حق خود دست بکشیم، هرگز رخ نخواهد داد.


سریع‌القلم دچار ناپختگی سیاسی است/مردم حق شرکت در مناسبات سیاسی کشور را دارند مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور با بیان اینکه سریع‌القلم با اینکه خود را استاد سیاست می‌داند اما به به دلیل ناپختگی سیاسی اظهارات اشتباه می‌کند، گفت: از میان همه مردم یک نفر رئیس جمهور، رئیس مجلس یا مشاور رئیس جمهور می‌شود و بقیه باید به کارهای خود بپردازند، اما این امر دست و پای مردم را نمی‌بندد تا اظهار نظر نکنند.


روایت تاریخی رهبر انقلاب از اربعین حسینی

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اهمیت اربعین اباعبدالله(علیه السلام) را در احیاگری فلسفه‌ی شهادت و استمرار نهضت ظلم‌ستیزانه‌ی امام حسین(علیه السلام) می‌دانند و درس بزرگ آن را زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهادت در مقابل تبلیغات دشمن معرفی می‌نمایند.


نقش قضات در تعدیل سياست جنايي- قضايي اجتناب‌ناپذير است

 یک حقوقدان گفت: قضات و سياست‌هاي اتخاذي آن‌ها در اجراي قوانين به حدي است كه مي‌توانند شديدترين قوانين كيفري را تعديل و ضعيف‌‌ترين قوانين را تشديد کنند، بنابراین نقش قضات در سياست جنايي–قضايي مربوط به حبس‌زدايي، جرم‌زدايي و قضازدايي اجتناب‌‌ناپذير است.


شورای عالی انقلاب فرهنگی زیرمجموعه‌های خود را برای تقویت روحیه "ما می‌توانیم" بسیج کند
عضو کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا می‌تواند دستگاه‌های زیرمجموعه‌ خود مثل صدا و سیما و وزارت ارشاد را در راستای تقویت روحیه "ما می‌توانیم" بسیج کرده و جریان تبلیغی کشور را به سمت امیدواری سوق دهد.


جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی بر همگان آشکار است

 یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی دارای 400 کلاهک هسته‌ای است، گفت: نیروگاه اتمی دیمونای رژیم اشغال‌گر قدس جزو مراکزی است که تاکنون هیچ‌گونه اجازه‌ بازرسی به آن داده نشده و علاوه بر آن جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی بر همگان آشکار است.


ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای در اولویت بودجه‌ای مجلس قرار دارد

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: با توجه به آغاز فصل زمستان، تخصیص اعتبار جهت ساماندهی‌حمل و نقل جاده‌ای و خودروهای امدادی جاده‌های کشور در اولویت مجلس شورای اسلامی قرار دارد.


غرب هیچگاه با یک دولت مستقل دینی کنار نمی‌آید

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اروپا و آمریکا تحت تاثیر و سلطه کمپانی‌های بزرگ صهیونیستی هستند در نتیجه با یک دولت مستقل دینی به هیچ‌وجه کنار نخواهند آمد.


دعوت از دبیران کل احزاب برای حضور در جلسه مشترک با وزیر کشور

 قائم‌مقام وزیر کشور گفت: از دبیران کل احزاب کشور که در چارچوب قانون اساسی فعالیت کرده و شناسنامه‌دار هستند برای حضور در جلسه با وزیر کشور دعوت خواهد شد.


من خلبان "حسین لشگری" 16 سال از خانواده‌ام خبر ندارم

 اگر به سازمان بپیوندید فقط سلول خودتان را مقداری بزرگ‌تر کرده‌اید؛ چون سازمان خودش در بغداد زندانی است. تا بیشتر آلوده نشده‌اید برگردید به کشور خودمان. شماجوان هستید و آینده روشنی دارید. چند روز دیگر عید فرا می‌رسد و شما باید پیش خانواده‌های چشم انتظار خود باشید.


"اربعین حسینی" سراسر درس زندگی و حکومت‌داری است

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عاشورا و اربعین حسینی سراسر درس زندگی و حکومتداری است، گفت: مسئولین نظام اسلامی باید با تحمل مشکلات از انجام رسالت خود دست برنداشته و هیچ‌گاه در مقابل دشمن احساس شکست نکنند.


اظهارنظر کارشناسی درباره لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اعاده شده از شورای نگبهان) را بررسی و به اظهارنظر کارشناسی پرداخت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.