سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فم/

امام حسین برای نجات جامعه از جهل قیام کرد

مدرس برجسته حوره و دانشگاه با بیان اینکه امام حسین (ع) برای نجات جامعه از جهل قیام کرد گفت: سالار شهیدان کشته تندروی و جهل مردم جامعه شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی شب اربعین حسینی در جمع عزاداران در حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: زیارت امام حسین (ع) و زیارت قبر امام حسین (ع) در اربعین حسینی بسیار سفارش شده است.


وی با بیان اینکه زیارت قبر امام حسین (ع) در اربعین نشانه ایمان و باور است تصریح کرد: امیدواریم در ثواب میلیون‌ها زائری که خود را برای زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین  به کربلا رسانده‌اند شریک باشیم.

وی گفت: امیدواریم زائرانی که برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند سالم به آغوش خانواده‌ها در وطن باز گردند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به زیارتی که بر اباعبدالله وارد شده است گفت: زیارت اربعین از امام سجاد(ع) به ما رسیده است.

رفیعی با اشاره به زیارت ائمه اطهار (ع) بیان داشت: در زیارت ائمه اطهار(ع) با ارزش‌هایی که نزد معصومین از اهمیت فراوانی برخور دار است آشنا می‌شویم.

وی ادامه داد: در زیارت اربعین فرازی از امام صادق (ع) نقل شده است که امام حسین (ع) خون داد تا مردم را از جهالت نجات دهد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تبیین منظور امام صادق (ع) از این روایت تصریح کرد: این امام بزرگوار جامعه را به گردابی تشبیه کرده که مردم در حال غرق شدن در آن بودند و امام حسین (ع) مانند غریق نجات برای نجات ایشان جانفشانی کرده است.

رفیعی با بیان اینکه خداوند از جاهلیت در قرآن یاد کرده است گفت: خداوند جاهلیت پیش از اسلام را با عنوان جاهلیت «اولی» یاد کرده است.

وی تصریح کرد: در زمان پیش از ظهور اسلام، جهل در ابعاد گوناگون اعتقادی، حجاب و عفاف، گمان‌های غلط و تعصب وجود داشت.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان داشت: جهالت ارتباطی با میزان تحصیلات ندارد ممکن است شخصی با وجود تحصیلات عالی جاهل باشد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای احیای ارزش‌های دینی قیام کرد گفت: امام سجاد (ع) پس از قیام امام حسین (ع) به ترویج ارزش‌های دینی پرداخت و اهداف عاشورا را روشن کرد.

رفیعی ادامه داد: امام سجاد (ع) در حالی خود و خاندان امام حسین (ع) را در شام معرفی کرد که شامیان از وجود خاندان پیامبر (ص) بی‌اطلاع بودند.

وی با نقل قولی از امام سجاد بیان کرد: روز شهادت حمزه عموی پیامبر، روز شهادت جعفر بن ابیطالب و روز شهادت امام حسین(ع) روزهایی بود که بر اهل بیت بسیار سخت و سنگین گذشت.

مدرس حوزه و دانشگاه به تبیین دلایل سختی روز شهادت امام حسین (ع) بر اهل بیت (ع) اشاره و بیان کرد: صبح عاشورا دشمنان با این عنوان که با کشتن امام حسین(ع) به بهشت خواهند رفت به جنگ وارد شدند.

وی تاکید کرد: در روایتی که از امام علی (ع) به ما رسیده است عصبانیت، به زبان آوردن سخنان بیهوده، خرج کردن پول در جایی که سزاوار نیست، عدم شناخت نسبت به دشمن و... از جمله نشانه‌های ایشان است.

این استاد اخلاق با تاکید بر اینکه جهل عالم خیلی خطرناک است گفت: اگر کسی نسبت به موضوعی علم داشته باشد و مانند کسی که نسبت به موضوعی آگاهی ندارد رفتار کند با سر به جهنم می‌رود.

رفیعی خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها امروز به دلیل اینکه با جریان فکری خاصی مخالف هستند بر تمام ارزش‌های دینی و اخلاقی پا می‌گذارند و می‌توان در این راستا به حکم جهاد نکاح بر زنان شوهردار اشاره کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: جوانان باید برای مقابله و آگاهی در برابر شبهات به مطالعه کتب اخلاقی بپردازند تا در مقابل برخی جریان‌های فکری ایمن باشند.

رفیعی با نقل سخنی از امام صادق(ع) گفت: جاهلان انسان‌هایی تندرو هستند و اعتدال ندارند و امام حسین (ع) کشته جهالت و تندروی شد./س
برچسب ها: قم ، امام ، حسین ، جامعه ، جهل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.