سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج همه شهروندان آمریکایی از شهر "بور" سودان جنوبی

مقامات آمریکایی همه شهروندان این کشور را از شهر "بور" واقع در سودان جنوبی خارج کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه:در پی افزایش خشونت ها در سودان جنوبی مقامات آمریکایی همه شهروندان این کشور را از شهر "بور" خارج کردند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد نیز امروز روند خروج کارمندان غیر ضروری خود از این کشور را آغاز کرد.

جین پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد در این عملیات تخلیه موفقیت آمیز از بالگردها استفاده شد.

این عملیات با هماهنگی و به همراه سازمان ملل متحد و دولت سودان جنوبی انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت :« شهروندان آمریکایی و شهروندانی از کشورهای شریک ما، در بالگردهای غیر نظامی سازمان ملل متحد و آمریکایی از بور به جوبا منتقل شدند ».

وی افزود :« آمریکا و سازمان ملل متحد اقداماتی را انجام دادند تا اطمینان یابند گروه های درگیر آگاه هستند این بالگردها ماموریتی بشر دوستانه را انجام می دهند ».

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است حدود 380 مقام آمریکایی و شهروندان این کشور به علاوه 300 شهروند دیگر کشورها با چهار پرواز چارتر و پنج هواپیمای نظامی تاکنون به نایروبی و دیگر مکان ها منتقل شده اند.

 پساکی افزود :« دیگر شهروندان آمریکایی ممکن است با وسیله های دیگر منطقه را ترک کرده باشند. ما به طور جدی به شهروندان آمریکایی در سودان جنوبی توصیه می کنیم فورا این کشور را ترک کنند ».

آمریکا روز چهارشنبه 45 نظامی را برای محافظت از پرسنل و دارایی های آمریکایی در سودان جنوبی در این کشور مستقر کرد. این اقدام آمریکا در بحبوحه تشدید درگیری ها بین شورشیان و نیروهای دولتی سودان جنوبی انجام شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.