سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بودجه امسال بسیار نفتی است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه بودجه به موقع تقدیم مجلس شده ، نشان دهنده این است که دولت خواهان کار کارشناسی از مجلس است .

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه  بودجه  به موقع  تقدیم  مجلس شده ، نشان دهنده این است که دولت خواهان کار کارشناسی از مجلس است .


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،ارسلان فتحی پور در گفت و گو با ایران خبر ، با بیان اینکه گزارش کمیسیون تلفیق ، مبنای رای نمایندگان به بودجه خواهد بود ، گفت: اگر کمیسیون تلفیق در نهایت تشخیص دهد که بودجه مبنی بر آمار و ارقام می باشد و منابع آن محقق خواهد شد ،طبیعتا شاهد تغییرات جزیی در بودجه خواهیم بود و در این صورت احتمالا بیشتر تغییرات متمرکز بر اعتراض نمایندگان به عدم تخصیص بودجه مناسب به حوزه هایشان خواهد بود .

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  همچنین گفت : اما اگر کمیسیون تلفیق ، ارقام بودجه را غیر واقعی تشخیص دهد و یا آن را مغایر با برنامه پنجم توسعه ببنید ، تغییرات، اساسی تر و بنیانی تر خواهد شد.


بودجه 93 نفتی است

وی با بیان مثالی در این زمینه ، گفت: یکی از محورهای برنامه پنجم توسعه کاهش اتکای بودجه به نفت می باشد ، اما عملا شاهد این هستیم که بودجه با نفت 100 دلاری ، شدیدا نفتی است و اگر نفت 100 دلار به فروش نرسد و یا وزارت نفت نتواند یک ملیون  و 400 هزار بشکه مقرر در بودجه را به فروش برساند ، کسری شدید بودجه را شاهد خواهیم بود.


نماینده مردم کلیبر و خداآفرین گفت: تفاوت اصلی بودجه امسال با سالهای گذشته این است که مجلس برای بررسی بودجه ، زمان کافی دارد و طبیعتا بحثها ،کارشناسی تر نیز خواهد شد، دقیقا خواست دولت هم برای ارائه به موقع بودجه همین موضوع بوده است.

وی یکی از محورهای مورد توجه نمایندگان در بحث بودجه را عدالت احتماعی ، عنوان کرد و گفت: دولت به دلیل آنکه می گوید خواسته بودجه ای انقباضی را ارائه دهد ، بودجه عمرانی را محدود کرده است ، یعنی عملا تصمیم گرفته  به جای آغاز طرحهای عمرانی جدید ، پروژه های نیمه تمام فعلی را به سرانجام برساند ، همین موضوع اعتراض نمایندگان مناطق محروم و کمتر برخوردار را در پی داشته است.


تمرکز بر پایان پروژه های نیمه تمام به زیان مناطق محروم است

فتحی پور درباره چرایی  نارضایتی برخی نمایندگان گفت: طبیعتا اکثر پروژه های نیمه تمام در پایتخت و شهرهای بزرگ متمرکز هستند و نمایندگان مناطق محروم می توانند اعتراض کنند که اصلا در شهرهای آنها پروژه ای نبوده که حالا نیمه تمام هم مانده باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : با این نوع بودجه بندی ، بیکاری و مهاجرت در شهرهای کوچک ومناطق محروم گسترش می یابد.


وی در پایان تاکید کرد : برای بودجه 93 ،  بدیهی است آنجا که از دید مجلس پشتوانه کارشناسی وجود داشته باشد ، مورد تایید قرار خواهد گرفت و هرجا که اختلاف نظری به وجود بیاید با وقت  مناسبی که برای برگزاری جلسات مشترک با دولت هست ، در نهایت یک بودجه تفاهمی به تصویب خواهد رسید.
برچسب ها: بودجه ، فتحی پور ، تفاهمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.