سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم ارائه خدمات درمانی هلال احمر به زائران اربعین حسینی

ارایه خدمات درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر به زائران اباعبالله‌الحسین(ع) همچنان ادامه دارد ودر همین زمینه امروز یک بیماری دیابتی پس از انجام اقدامات درمانی در چادر درمانی هلال احمر به بیمارستان اعزام شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دکتر پیمان پیشگاهی، از پزشکان فعال در چادرهای درمانی هلال‌احمر ایران در کربلا، گفت: افرادی که در این چادرهای درمانی به شکل موقت بستری می‌شوند با نیم ساعت استراحت، سلامت دوباره خود را به دست می‌آورند و پس از انجام اقدامات درمانی چون تزریقات وریدی و عضلانی و بهبودی، مرخص می‌شوند.

وی درباره ۲ بیماری که پیش از ظهر امروز در چادر درمانی هلال‌احمر ایران بستری موقت شدند، توضیح داد: یکی از این افراد بیمار دیابتی بود که قند خون او پایین آمده بود و زمانی هم که در درمانگاه حاضر شد، فشار خون این بیمار حدود ۲۰ بود. بیمار دیگر هم مبتلا به عفونت و تب و لرز شدید بود.

پیشگاهی افزود: بیمار مبتلا به فشار خون را عازم بیمارستان کردیم و برای بیمار مبتلا به تب و لرز، آنتی بیوتیک وریدی تجویر و پس از نیم ساعت او را مرخص کردیم. دو گروه درمانی جمعیت هلال‌احمر کشورمان ویژه اربعین حسینی در کنار ۶ درمانگاه جمعیت هلال‌احمر که در هتل‌های کربلا فعال هستند به زائران و عزاداران حسینی خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

*ویزیت ۴ هزار بیمار در درمانگاههای هلال‌احمر

بر اساس این گزارش ۳ هزار و ۷۶۸ بیمار، جمعه ۲۹ آذر در ۱۰ درمانگاه جمعیت هلال احمر در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا به وسیله پزشکان ویزیت عمومی شدند.

انجام اقداماتی چون تزریقات، پانسمان، نوار قلب، تست قند خون، بخیه، سرم درمانی و گچ‌گیری و آتل‌بندی از دیگر خدمات درمانی ارائ‌شده به مراجعان بود. علاوه بر این ۳ بیمار هم از درمانگاه‌های ولایت نجف، ایثار کربلا و درمانگاه جمعیت هلال‌احمر در کاظمین به بیمارستان‌های کشور عراق ارجاع داده شدند.

به مناسبت ایام اربعین حسینی(ع) و افزایش مراجعه‌کنندگان به درمانگاههای جمعیت هلال‌احمر ایران در عتبات عالیات، ۳ درمانگاه موقت هم در هتلهای کربلا دایر شده است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: پزشکی ، خدمات ، درمانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.