سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ایجاد بورس ایده در تالار بورس اوراق بهادار

معاون امور بودجه آموزشی و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری از ایجاد بورس ایده در تالار بورس اوراق بهادار خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، الهیار در بازدید از مراکز مختلف در جمع پژوهشگران و اعضای هیات علمی این واحد در پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی آذربایجانشرقی  افزود: تشکیل بورس ایده در تالار بورس اوراق بهادار خبر خوبی برای پژوهشگران است که با ایجاد ایده های مختلف و بازاریابی داخلی و بین المللی برای این ایده ها و حمایت همه جانبه از تبدیل ایده به محصول می توانیم محصولات تولید شده را در بازارهای مختلف به فروش برسانیم.

وی وارد کردن علوم و فناوری به چرخه تولید انبوه را رویکرد دولت یازدهم دانست و افزود: در این زمینه دولت نگاه توسعه ای به جهاد دانشگاهی دارد.

وی ادامه داد: دولت جهاددانشگاهی را یک نهاد علمی و پژوهشی و کریدور فناوری می داند که می تواند با کنار هم قرار دادن توانایی ها و ظرفیت های جهاددانشگاهی کل کشور، ظرفیت هایی را بر اساس آمایش سرزمین ایجاد کند که در مسیر تبدیل علم و فناوری به ثروت دولت را یاری رساند.

وی با اشاره به بازدید خود از قسمت های مختلف جهاددانشگاهی استان اضافه کرد: این بازدیدها با هدف شناسایی توانمندی ها و ظرفیت های واحدهای جهاددانشگاهی در کشور و تامین منابع مالی و کمک مالی به این نهاد برای توسعه کمی و کیفی فعالیت های خود در حوزه آموزشی و پژوهشی است.

الهیار گفت: حرکت کشور و نگاه دولت رو به جلو است و امیدواریم که با عبور موفقیت آمیز از شرایط گذار، بتوانیم در دهه های آینده کشور را همگام با پیشرفت های جهانی به پیش ببریم.

وی تاکید کرد: جهادگران دانشگاهی باید همواره صنعتی شدن و تجاری کردن و تولید انبوه را در برنامه ها و پروژه های پژوهشی مورد توجه قرار دهند.

معاون امور بودجه آموزشی و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با اشاره به رویکرد دولت در حوزه آموزش عالی گفت: مهمترین هدف نظام از آموزش، تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد است.

وی به توزیع نامتعادل مراکز علمی و آموزش عالی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به روند کاهش جمعیت و ترکیب جمعیتی جدید، اگر روند توزیع نامتعادل دانشگاه ها در کشور و استان ها ادامه پیداکند، بسیاری از دانشگاه هایی که فعال هستند عملا تعطیل خواهند شد.

الهیار گفت: باید به این سمت برویم که به جای تعدد مراکز علمی و دانشگاهی در نقاط مختلف کشور به سمت توزیع این مراکز بر اساس ظرفیت ها و توانمدی های استان ها برویم تا دانشگاه ها با استفاده از ظرفیت های موجود بتوانند دانشجوی متخصص و مورد نیاز را تربیت و به بازار کار معرفی کنند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان نیز با معرفی کامل فعالیت های این نهاد انقلابی در استان اظهارکرد: هدف ما از ایجاد پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی ایجاد اتاق فکر تصمیم گیری برای مدیران در تصمیم گیری های گروهی و مدیریتی بوده و گروه های فعال در این پژوهشکده نیز تلاش دارند با همپوشانی فعالیت های علمی و پژوهشی خود بتوانند مسایل و مشکلات استانی را در این حوزه ها مرتفع کنند.

نجف قراچورلو افزود: تعداد زیادی از دانشجویان ارشد و دکتری در پژوهشکده دانشجویی گردهم آمده اند و فعالیت های خوبی نیز داشته اند و در این مقطع ما نیز تلاش داریم تا این دانشجویان را با مراکز مختلف صنعتی و خدماتی استان ارتباط دهیم تا بتوانند ایده ها و نوآوری های خود را با کمک صنایع به تولید برسانند.

وی با اشاره به برنامه ریزی واحد برای حرکت به سمت سازمان شدن و توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی و توسعه گروه های مختلف پژوهشی، خواستار حمایت جدی دولت از این برنامه ها شد./س

برچسب ها: ایجاد ، بورس ، اوراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.