سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

دیدارکلانتران مرزی ایران و عراق در مرز خسروی

نشست فصلی کلانتران مرزی قصرشیرین و خانقین عراق در پایانه بین المللی مرز خسروی با حضور مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین و کلانتر مرزی جمهوری عراق مستقر در خانقین و مندلی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دارای مشترکات زیادی هستند.

سرهنگ پاسدار رسول پرندین افزود: مرزهای مشترک شهرستان قصرشیرین از آرام ترین و امن ترین مرزهای مشترک با عراق است.

وی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر دیاله که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از هم وطنانمان شد، از حضور مسوولان عراقی در تشییع پیکر شش شهید این حادثه در مرز خسروی تقدیر کرد و خواستار انتقال پیکرهای 9 شهید دیگر این حادثه به کشورمان و شناسایی و برخورد قاطع با عاملان این حادثه شد.

کلانتر مرزی عراق مستقر در خانقین و مندلی نیز با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر دیاله گفت: عاملان اینگونه حوادث و جنایات، دشمنان ملت ایران اسلامی و جمهوری عراق هستند.

سرتیپ
ناظم شریف محمد با اشاره به پیگیری پلیس عراق در راستای شناسایی و برخورد قاطع با عاملان این جنایت، افزود: تاکنون 9 نفر مظنون در رابطه با حادثه اخیر تروریستی استان دیاله دستگیر شده اند.

وی گفت: تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی انجام می دهیم و در این راستا نیروهای مرزبانی عراق و پلیس تمام توان خود را بکار گرفته اند تا امنیت خوبی را در مرزها شاهد باشیم.

مقابله با قاچاقچیان سلاح، مهمات و مشروبات الکلی و همچنین ترددهای غیرمجاز در مرزهای مشترک، حفاظت و تامین امنیت جان اتباع ایرانی و تحکیم روابط دو طرف و تسهیل در کار مبادلات مرزی از موارد مورد بحث در این نشست بود.

پیش از شروع این نشست حاضرین با یک دقیقه سکوت به روح شهدای حادثه اخیر تروریستی استان دیاله که منجر به مجروح شدن و شهادت شماری از هم وطنانمان شد، ادای احترام کردند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.