سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسوایی اخلاقی ژنرال آمريکايي در مسکو ، پنتاگون را مجبور به برکناري او کرد

بازرس کل نيروي هوايي آمريکا در گزارشي‌ علل برکناري ژنرال "مايکل کاري" فرمانده يگان‌هاي موشکي راهبردي در نيروي هوايي آمريکا را هنگام سفر کاري اين ژنرال به مسکو در اکتبر گذشته رفتار ناشايست وي اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ايلاف، در گزارش بازرس کل نيروي هوايي آمريکا آمده است رفتارهاي ناشايست و دردسرساز فرمانده کل يگان‌هاي موشکي راهبردي در نيروي هوايي آمريکا،‌ علت برکناري او بود. اين ژنراق قبلا نيز مسئول سه واحد هسته‌اي در نيروي هوايي آمريکا بوده است. 

گزارش‌هاي منتشر شده در مسکو نشان مي‌داد اين ژنرال آمريکايي هنگامي که براي اجراي ماموريتي رسمي به مسکو سفر کرده بود تحت تاثير مشروبات الکلي رفتارهايي ناشايست و دردسرساز انجام داد و حتي مرتکب زنا شد. اين رفتار واکنش روس‌ها را به دنبال داشت. وزارت دفاع آمريکا در ماه اکتبر گذشته برکناري ژنرال کاري را به علت از دست رفتن اعتماد به فرماندهي او اعلام کرد بدون آن که توضيح بيشتري بدهد. 

گزارش بازرس کل نيروي هوايي آمريکا نشان مي‌دهد ژنرال کاري هنگام سفر رسمي به مسکو در مصرف مشروبات الکلي زياده روي کرده و بارها با صداي بلند رتبه نظامي خود را به رخ کشيده و گفته است من هر روز جهان را از جنگ نجات مي دهم. او همچنين با زنان خارجي در مسکو ارتباط داشته و با تاخير 45 دقيقه‌اي به هيئت آمريکايي پيوسته و اختلاف ساعت را علت اين تاخير اعلام کرده است. 

اين فرمانده آمريکايي همچنين تحت تاثير مشروبات الکلي، در ضيافت شامي که براي هيئت آمريکايي برگزار شده بود اظهاراتي درباره بحران سوريه و کارمند سابق آژانس امنيت ملي آمريکا ادوارد اسنودن بيان کرد که خوشايند ميزبانان روس نبود. 

با اين حال در گزارش بازرس نيروي هوايي آمريکا تاکيد شده است عملکرد ژنرال کاري به هيچ وجه يگان هاي هسته‌اي آمريکا را به خطر نينداخته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.