سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ آیت‌الله مصباح‌یزدی در جمع فرماندهان تیپ 83 امام صادق (ع):

جنگ برای دموکراسی شعار دروغین آمریکایی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مستکبران به ویژه آمریکا در شرایط کنونی شعار دروغین جنگ برای رسیدن به صلح و دموکراسی را علم کرده و به خونریزی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان و مدیران تیپ 83 امام صادق (ع) اظهار کرد: در طول تاریخ میان انسان‌ها، همواره جنگ‌هایی رخ داده و تضاد میان گروه‌های مختلف وجود داشته است.

وی افزود: در دوره‌های گوناگون هر گروه و امت با استفاده از سلاح‌ها و عوامل مختلفی توانسته است بر دیگران تسلط یابد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در طول تاریخ هر گروهی از انسان‌ها با اتکا به یک منطق خاص به جنگ می‌پرداخته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم که همه شعارهای دیگر رنگ باخته‌اند شعار جنگ برای صلح توسط ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکا ترویج می‌شود و به همین بهانه، جنگ و خونریزی در سراسر جهان به راه می‌اندازد.

وی ادامه داد: در این بین تفکر انبیای الهی که صلح را مفید می‌دانند با دیگر رویکردها تفاوت دارد؛ پیامبران جنگ را در مواقعی لازم می‌دانند و به بیان دیگر، جنگ برای رفع فتنه را می‌توان شعار آنها دانست.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه این فتنه تسلط قومی بر دیگر اقوام نیست، گفت: فتنه حقیقی در واقع تلاش همه شیاطین برای منحرف کردن انسان‌ها از مسیر درست و حق جلوه دادن باطل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری هدف از نبرد در مکتب الهی را زمینه‌سازی برای رشد انسان‌ها دانست و عنوان داشت: کسانی که مادی‌گرا هستند همه راه‌ها را برای رسیدن به منافع مادی بیشتر در نظر می‌گیرند که این روش با راهبرد انبیای الهی متفاوت است زیرا برای گروه نخست، کشته شدن و از دست رفتن اموال بزرگ‌ترین خطر است و حتی امروزه مستکبران برای رسیدن به اهداف خود دیگران را به جان هم می‌اندازند که می‌توان در این میان حوادث چند سال اخیر سوریه را مورد توجه قرار داد.

وی روش انبیای الهی در جنگ را مورد توجه قرار داد و افزود: آنها از عده فراوان دشمنان هراسی ندارند و تهدیدها هم در اینجا معنای دیگری می‌یابد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه این منطق در میان همه مردم به صورت یکسان تاثیر نمی‌گذارد، گفت: هر فرد بسته به ایمان و معرفت خود و نیز شجاعت برداشتی خواهد داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان داشت: برخی افراد با اینکه جزو سابقون در دین اسلام بودند ولی در جنگ‌ها نیز به دنبال راحتی و آسایش بوده و نقل شده برخی افراد در زمان گرفتاری پیامبر(ص) ایمان آوردند ولی در جنگ‌ها، رشادتی از خود نشان ندادند و از سوی دیگر جوانانی بوده‌اند که شجاعت فراوانی داشتند و حال آنها در تاریخ ثبت شده است؛ نمونه‌های عینی این گروه از جوانان در دوران دفاع مقدس را به چشم خود دیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد از بذل مال در راه دین ابایی ندارند ولی هنگامی که بحث از جنگ و نبرد می‌شود چندان به مذاقشان خوش نمی‌آید؛ برخی افراد حاضر بودند اسب و شمشیرشان را به امام حسین(ع) بدهند ولی به کربلا نیایند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی تربیت قرآنی را در این زمینه مورد توجه قرار داد و افزود: خداوند قله‌هایی را به انسان‌ها نشان می‌دهد و از آنها می‌خواهد به آن سمت حرکت کنند و این روش تنها در مورد جهاد نیست بلکه تمام فضائل انسانی، اینگونه به بندگان آموزش داده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نشان دادن الگوهای برتر به مسلمانان توسط قرآن و اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: مربیان جامعه باید به این اصل قرآنی و دینی توجه داشته باشند و سعی کنند قله‌ها را همواره در نظر داشته و به دیگران هم معرفی کنند.

وی بیان داشت: اینکه انسان الگویی برتر را مد نظر داشته باشد اگر بداند به آن دست نمی‌یابد باز هم می‌تواند سمت و سوی حرکت را تعیین کند و این برای آنها مفید خواهد بود و در این میان همه فضیلت‌ها در رسیدن به هدف مطلوب به آدمی یاری می‌رسانند ولی در جهان مادی‌گرایانه برخی کشورها و گروه‌ها، هر روشی مجاز است و به بیان دیگه هدف که آن هم توسط خودشان تعیین شده، وسیله را توجیه می‌کند./س

برچسب ها: قم ، جنگ ، دموکراسی ، شعار ، دروغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.