سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوء استفاده سعودي ها از اسلام

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد سعودی ها از اسلام برای پیشبرد اهداف و مطامع خود سوء استفاده می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این شبکه تلویزیونی در گزارشی عربستان سعودی را کشور تاریکی و ظلم توصیف کرد و گفت :در کشور آل سعود یا کشور وهابی از اسلام به عنوان پوششی برای صدور فتواهای مورد نظر حکام این کشور سوء استفاده می شود.از این فتواها برای تامین منافع آل سعود و جلوگیری از فروپاشی تخت سلطنت آنها استفاده می شود.

عمر السعید فعال اجتماعی اصلاح طلب عربستان که خواستار تشکیل سلطنت مشروطه در این کشور بود به چهارسال زندان و سیصد ضربه شلاق در ملأ عام محکوم شده است.این موضوع یک نمونه از هزاران مورد مشابه در سرکوب شهروندانی است که در رسانه ها منتشر شده است.

السعید که در یک شبکه اجتماعی درخواست تشکیل سلطنت مشروطه در عربستان را مطرح کرده بود از سوی مقامات این کشور به عضویت در سازمانی غیرقانونی و توهین به شاه و انتشار مطالبی که به نظم عمومی این کشور آسیب می زند متهم شد. این درحالی است که وی در یک گروه فعال در زمینه حقوق اجتماعی و سیاسی در عربستان (حسم)فعالیت می کند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد بدرفتاری با السعید را محکوم کرده است .سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل درباره اقدامات و تعقیب هایی که مقامات سعودی علیه شهروندان عربستانی خواستار آزادی بیان انجام می دهند ابراز نگرانی کرده است.

این سخنگو تاکید کرد گزارشهای موجود حاکی از این است که بسیاری از اعضای گروه حسم و فعالان در زندان بسر می برند و شرایطی مشابه با السعید دارند و دستگاه امنیت ملی سعودی آنها را تحت بازجویی قرار داده است.

سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل همچنین خواستار برخورداری شهروندان عربستانی از حقوق اولیه شان شده است و گفته است نحوه برخورد با السعید و شکنجه جسمی او غیرانسانی و توهین آمیز است.

با این حال مقامات سعودی بدون نگرانی از پیگردهای بین المللی به سرکوب شهروندان و نقض حقوق بشر ادامه می دهد و حقوق اولیه آنها را نیز نادیده می گیرد. الاخباریه افزود:آمریکا و غرب به عربستان سعودی چراغ سبز نشان داده اند تا هر اقدامی اعم از قتل و تروریسم و گردن زدن را آزادانه ادامه دهند.

انتهاي پيام / 
برچسب ها: اسلام ، سعودی ، وهابی ، استفاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.