سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/ 25هزار هکتار از جنگل های شهرستان گیلانغرب:

در معرض خطر نابودی هستند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب گفت: 25 هزار هکتار از جنگل های این شهرستان در معرض خطر نابودی و خشک شدن قرار دارند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


رشید شریفی گفت: برخی امراض و عوامل طبیعی ناشی از وجود ریزگردها در چند سال اخیر و کمبود نزولات جوی موجب خشک شدن و ذغالی شدن بسیاری از انواع درختان مثمر و غیرمثمر جنگل های این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: عملیات حمل و استحصال درختان آلوده و خشک شده در سطح 45 هکتار و خروج آنها از نقاط جنگلی آغاز شده است.

شریفی با بیان اینکه شناسایی و پهنه بندی نقاط آلوده انجام شده است، اضافه کرد: با اختصاص 360 میلیون ریال کار استحصال بخشی از محدوده آلوده توسط پیمانکار با توجه به قرارداد منعقده در دی ماه جاری عملیاتی می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب گفت: بخش عمده ای از درختان بلوط نیز بدلیل بیماری دارواش (مخور) آلوده شده است که تاکنون عملیات مبارزه فیزیکی با این بیماری با قطع شاخه های آلوده در سطح چهار هزار هکتار صورت گرفته است و ریشه کنی کامل آن نیازمند اختصاص اعتبار لازم است.

وی گفت: گیاه نیمه انگلی با نام علمی لورانتوس و نام محلی مخور یا دارواش که دارای برگ های بلند چرمی و فاقد ریشه است از طریق تکثیر بذر و بوسیله پرندگان که برای آنها بسیار خوش خوراک بوده و همچنین از طریق باد به درختان بلوط انتقال می یابد و با رویش بر روی تنه درختان و جذب آب و مواد غذایی آنها موجب ضعیف شدن و در نهایت خشک شدن درختان بلوط می شود.

شهرستان گیلانغرب 75 هزار و 100 هکتار پوشش جنگلی دارد که 42درصد آن رادرختان بلوط تشکیل می دهند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، هکتار ، جنگل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.