سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/تاکنون بیش از 6میلیارد ریال:

برای احداث سایت پرنده نگری تالاب هشیلان هزینه شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه سایت پرنده نگری هشیلان را یک درمانگاه حیات وحش دانست و گفت: این سایتدر صورت تامین اعتبار تا پایان سال افتتاحمی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

تورج همتی گفت: تاکنون بیش از شش میلیارد ریال برای احداث این سایت هزینه شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را نیز پنج میلیارد ریال عنوان و از مسئولین خواست در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته این مسئول در صورت تامین اعتبار، سایت پرنده نگری تالاب هشیلان تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

راه دسترسی به تالاب، توسعه فضای سبز، تامین آب و برق برای بازدیدکنندگان از دیگر اقداماتی است که باید در این سایت انجام شود که مدیرکلمحیط زیست استان از آنها نام برد.

همتی سایت پرنده نگری هشیلان را به عنوان یک درمانگاه حیات وحش جهت نگهداری، تیمار و کنترل بیماری دانست که پرنده های مهاجر در آن مداوا و سپس رها سازی می شوند.

وی معتقد است ساخت سایت پرنده نگری هشیلان علاوه بر دستاوردهای علمی، آموزشی و فرهنگی، صنعت گردشگری را نیز رونق می بخشد و افراد می توانند از تالاب هشیلان به عنوان یک میراث طبیعی دیدن کنند که این امر به رونق اقتصادی منطقه هم کمک می کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص حیات وحش تالاب هشیلان نیز بیان کرد: پرندگان مهاجر از جمله غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید بزرگ، حواصیل سفید، حواصیل خاکستری، لک لک، اکراس، خوتکای معمولی و ابرو سفید، سلیم ها، چنگر نوک سرخ و همچنین پرندگان بومی از جمله پرندگان ساکن در تالاب هشیلان هستند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، تاکنون ، سایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.