سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت اربعین حسینی؛

نگاهی بر فداکاری‌های پیام رسان کربلا عقلیه بنی هاشم در قیام امام حسین(ع)

حضرت زینب(س) در طول مسافرت کربلا، کوفه و شام خطبه‌ها و سخنرانی‌های مختلفی را در برابر طاغوتیان ایراد کردند و اهداف نهضت امام حسین(ع) به گوش همگان رساندند.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران علم و دانش و کمال آن بانوی بزرگوار از راه تحصیل و تعلیم اکتسابی نبوده و بهره‌ای الهی و جنبه خارق العاده داشته است.  
 
حضرت زینب (س) وقتی احساس کرد مسئولیت بزرگ جهاد در راه خدا و پیکار و مبارزه به دوشش آمده است و در این راه باید از مال و شوهر و زندگی فرزند بگذرد، حتی اگر لازم شود از دادن جان نیز دریغ نکند، با کمال شهامت و فداکاری از خانه و کاشانه و شوهر و زندگی دست می‌کشد.  
 
بانوی فداکار کربلا فرزندان خود را برای قربانی به قربانگاه نینوا می آورد و در همه جا یاری مهربان و دلسوز برای رهبر عالیقدر این قیام و نهضت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) بود و چون عصر عاشورا شد و آن محبت الهی به شهادت رسید سهم عمده و به دوش این بانوی فداکار نهاده شد.  
 
بهترین جلوه‌گاه برای شناخت شخصیت وجودی حضرت زینب (س) همان سفر تاریخی کربلا و مطالعه واقعه عاشورا و به دنبال آن خواندن داستان اسارت آن بزرگوار و همراهان او و چگونگی برخورد با ستمگران زمان است.  
 
در واقع زنده بودن نهضت امام حسین(ع) وام‌دار افشاگری‌ها و پیام رسانی‌های شجاعانه و روشنگرانه حضرت زینب(س) در مسیر کوفه و شام است و پس از آن نیز در طول تاریخ اهداف قیام امام حسین(ع) به برکت رشادتها و ایثارگری‌های این بانوی بزرگوار در سراسر عالم است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین ، فداکار ، قیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.