سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقری‌بنابی در نطق میان‌دستور:

شبه دولتی‌ها را به جای بخش خصوصی جا زده‌اند/ چه بلایی سر وام ازدواج جوانان آمده است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چه بلایی سر وام ازدواج جوانان آمده است؟ میلیون‌ها نفر نتوانستند در سال 92 وام ازدواج بگیرند و در حال حاضر نیز این وام در بودجه سال 93 بلاتکلیف مانده که باید مجلس با همکاری دولت ردیف مستقل بودجه‌ای برای آن تصویب ‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس، در جلسه علنی امروز یکشنبه (1 دیماه) در نطق میان دستور خود با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند درسی که اربعین به ما می‌دهد، زنده نگهداشتن یاد حقیقت و خاطره شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است.
 
وی افزود: آنچه امروز مرا وادار کرد که دوباره سخنانی داشته باشم، تذکراتی بود که دیدم شاید در این برهه حساس مفید فایده باشد، مقام معظم رهبری سال‌های گذشته فرمان 8 ماده ای در مقابل مفاسد اقتصادی را مطرح کردند و در سال 86 سیاست‌های اصل 44 را ابلاغ کردند، سیاست‌هایی که می‌تواند نجات بخش کشور باشد، اما آیا این سیاست‌ها اجرایی شده است و آیا به دغدغه‌های ایشان در خصوص بخش خصوصی اعتنا کرده‌ایم؟
 
این نماینده مردم بناب در مجلس، تصریح کرد: چند درصد از اقتصاد کشور در خصوص بخش خصوصی واقعی است، آیا بخش خصوصی، خصوصی است یا خصولتی؟ آیا فقط نام دولت حذف شده و شبه دولتی ها به جای دولت نشسته اند که بدتر از دولت هستند، آیا در بودجه سنواتی کشور به بخش خصوصی واقعی توجه شده است؟ آیا شرایط پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی می تواند بخش خصوصی و تعاونی را احیا کند؟ آیا در بودجه سال 93 برای پرداخت بدهی‌های بخش خصوصی که بخش بسیار زیادی از آن ناشی از تحریم‌ها است تدبیر اختصاص داده شده است؟
 
باقری بنابی تصریح کرد: هر کس به حوزه انتخابیه خود با کمی دقت نگاه کند، متوجه سهم بخش خصوصی در عمران آن می‌شود، در حال حاضر شبه دولتی‌ها را به جای بخش خصوصی جا زده‌اند و اقتصاد را با تنگا مواجهه کرده‌اند. چرا قانون تصویب می‌کنیم اما در وقت عمل حمایت چندانی از بخش خصوصی نمی‌کنیم و صدای خرد شدن استخوان‌های بخش خصوصی را در زیر بروکراسی اداری می‌شنویم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: چرا ترکیه و اندونزی که بهره‌ای از طلای سیاه که آفت اقتصاد ایران شده، بهتر از ما عمل می‌کنند؟ تا زمانی که دولت در عمل ثابت نکرده از بخش خصوصی اصیل حمایت می‌کند اوضاع کشور از این بدتر خواهد شد.

باقری بنابی با بیان اینکه نیروگاه بناب به ازای بدهی به بانک ملی واگذار شد، تصریح کرد: علاوه بر تخلفاتی که در واگذاری صورت گرفته آیا بانک ملی بخش خصوصی است؟ آیا این خیانت نیست؟ از دولت می‌خواهیم همه مصوبات اینگونه را ابطال کند، وزارتخانه‌های نیرو و اقتصاد نیز در برابر اینگونه واگذاری‌ها مقاومت کنند، مردم بناب و بخش خصوصی آمادگی دارند تا این نیروگاه را خریداری کنند، آنها بخش خصوصی واقعی هستند.

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش فرهنگی کشور اظهار داشت: در حال حاضر فصل بودجه نویسی در کشور است، چند درصد از بودجه کشور به بخش فرهنگی اختصاص داده شده است؟ منظور از بخش فرهنگی، ورزش، جوانان، حجاب و عفاف است، تنها3 بودجه کشور به بخش فرهنگی اختصاص داده شده است  آن هم اکثرا پرداخت حقوق و مزایای کارکنان است، وام ازدواج جوانان چه بلایی بر سرش آمد، میلیون‌ها نفر نتوانستند در سال 92 وام ازدواج بگیرند و در حال حاضر نیز این وام در بودجه سال 93 بلاتکلیف مانده که باید مجلس با همکاری دولت ردیف مستقل بودجه‌ای برای آن تصویب ‌کند.

 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.