سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

صرفه‌جویی اقتصادی با تمدید چاپ ایران چک

عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس درباره درخواست انتشار ایران چک در لایحه بودجه سال 93،گفت: 80 درصد معاملات پولی و بانکی به دلیل افزایش میزان حجم نقدینگی در جامعه به چاپ پول درشت و ایران چک نیاز دارد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بجنورد،هادی قوامی با اشاره به مثبت بودن اولویت بندی تکمیل پروژه ها در لایحه بودجه سال 93، گفت: طبقه‌بندی و اولویت بندی پروژه ها عمرانی باعث تمرکز بیشتر برای اتمام آنها خواهد شد یک کار منطقی است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود:در حال حاضر 246 پروژه عمرانی در کشور وجود دارد که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در لایحه بودجه سال 93 نیز رقم خوبی برای تکمیل آن ها در نظر گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهارداشت: به دلیل افزایش میزان حجم نقدینگی به رقم 500 هزار میلیارد تومان حدود 80 درصد از معاملات تجاری، پولی و بانکی کشور به پول با رقم درشت نیاز دارد.

قوامی افزود: باید پذیرفت در حال حاضر اسکناس‌های 1000 الی 2000 تومانی دیگر جوابگوی نیازهای معاملاتی نیست لذا ضرورت چاپ اسکناس با رقم های درشت احساس می شود اما نباید فراموش کرد که چاپ اسکناس به دلیل تحریم با محدودیت های مانند واردات کاغذ مخصوص مواجه شده است.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،درخصوص لایحه بودجه سال 93 گفت: باید در تدوین و بررسی بودجه به واقعیات اقتصادی جامعه توجه کرد که در لایحه بودجه سال آینده نیز دولت با استفاده از نظریه رشد توسعه نامتعادل به این مهم توجه کرده است/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.