سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خجسته در نطق میان دستور:

صنعت رو به مرگ خودروی کشور، جاده‌ها را به قربانگاه مردم تبدیل کرده است

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، با بیان اینکه با وجود بیش از ۲۰ دستگاه نظارتی در کشور تغییر مناسبی در ادراک فساد ایجاد نشده است گفت: از قوه قضائیه انتظار می‌رود با قدرت و صلابت با عوامل و سران مفاسد اقتصادی برخورد کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین اظهار داشت: امروز پیام ایران اسلامی در سایه فرماندهی معظم کل قوا، پیام صلح، برابری، برادری، عدالت و پرهیز از هرگونه تنش، چالش، افراطی‌گری و خشونت در جهان است، ولی در هر زمان که دست تجاوزگران قصد فتنه و سلب آسایش از ملت ایران را داشته باشند، فرزندان و جان بر کفان خمینی کبیر و آفرینندگان ۸ سال دفاع مقدس درس عبرتی به متجاوزان خواهند داد که تا ابد خواب راحت بر آن‌ها حرام گردد.  
 
وی در ادامه افزود: امروز به لطف بیکران الهی و با هدایت داهیانه مقام عظمی ولایت، جمهوری اسلامی در اوج قرار دارد و در بالا‌ترین سطح آمادگی رزمی و دفاعی قرار داشته و با اقتدار و عزت و توجه به حکمت و مصلحت، در مذاکرات هسته‌ای حاضر شده‌اند و در عرصه روابط بین‌الملل به لطف خداوند تبارک و تعالی موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند که به آن‌ها خداقوت می‌گوییم.  
 
رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور ادامه داد: بی‌شک این سطح بالای رزمی و دفاعی در کشور مرهون وحدت، همدلی، انسجام و همگرایی در کشور طبق نظر رهبر معظم انقلاب است که لازم است همه همکاران و تمام مدیران ارشد نظام هوشیار باشند که بیان هرگونه صحبت و نقل هر پیامی که موجبات تضعیف وحدت ملی و سوء استفاده دشمن را به همراه داشته باشد، آسیب به وحدت ملی و جبران ناپذیر است.  
 
خجسته اظهار داشت: این وحدت و همدلی در داخل کشور و موفقیت‌های بزرگ ملی و اسلامی در سطح جهانی و همچنین پیروزی‌های غرورآفرین حزب‌الله در لبنان و فلسطین و زمین گیر شدن عوامل استکبار در سوریه و هلاکت تروریست‌های تکفیری، سلفی و وهابی سرمایه‌ای بس عظیم است که نباید از توجه به آن مغفول ماند، قطعا این موفقیت‌ها و پیروزی‌های لشکر اسلام بر یزیدیان زمان‌‌ همان وعده الهی است.  
 
وی در ادامه با تاکید بر برخورد جدی با فساد در کشور گفت: مبارزه با فساد در همه ابعاد و شئون آن، مطالبه جدی مردم و رهبر معظم انقلاب بوده و یکی از ابزارهای اصلی و مهم تحقق حماسه اقتصادی به شمار می‌رود.  
 
خجسته تصریح کرد: به نظر می‌رسد که وجود بیش از ۲۰ دستگاه نظارتی در کشور تغییر مناسبی در ادراک فساد ایجاد نکرده و لازم است با تمام دستگاه‌های نظارتی به خصوص وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات توجه ویژه‌ای به امر نظارت داشته و از قوه قضائیه نیز انتظار می‌رود با قدرت و صلابت ضمن برخورد زودهنگام با عوامل و سران مفاسد اقتصادی در کشور به جهت روحیه مقابله با فساد و ایجاد امید در بین مردم و دادن درس عبرت به مفسدین و خائنین بیت المال پس از طی سریع مراحل دادرسی، این افراد در میدان آزادی و در ملاءعام حکم خدای تبارک و تعالی در موردشان اجرا و اعدام گردند.  
 
نماینده مردم همدان به وضع صنعت خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: صنعت رو به مرگ خودرو در کشور نه تنها نوآوری در تولید خودرو نداشته، بلکه با تولید خودروهای غیر استاندارد و بی‌کیفیت، جاده‌های کشور را تبدیل به قربانگاه مردم عزیزمان کرده و توجه جدی به افزایش استانداردهای ساخت خودرو در کشور وجود ندارد.  
 
رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در بخش دیگری از نطق خود به اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه در حوزه ایثارگران اشاره کرد و گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده در حوزه ایثارگران به خصوص پرداخت معوقات آزادگان، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا کافی نبوده، نباید پاسخ ایثار و مجاهدت این عزیزان به این شکل داده شود که حقوق مسلمشان معوقه گردد.  
 
خجسته ادامه داد: تامین معیشت مردم براساس تورم در سال گذشته حداقل این موضوع را می‌طلبد که طبق قانون افزایش حقوق کارکنان تا ۴۰ درصد در نظر گرفته شود، لذا تقاضا می‌شود در تصویب بودجه، این مهم در نظر گرفته شود، بالاخص فرهنگیان که باید تامین شوند تا بتوانند به نحو احسن فعالیت کنند.  
 
نماینده مردم همدان اظهار داشت: اکنون با آغاز کار دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود با توجه به مفاهیمی چون شایسته سالاری و بهره‌مندی از مدیران ولایی، توانمند، کارآمد و نخبه به خصوص ایثارگران سرافراز به دور از گرایش‌های سیاسی و جناحی در اولویت کار دولت به عنوان حماسه سیاسی در دستور کار قرار گیرد.  
 
وی در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: استان همدان به عنوان قطب تاریخ و تمدن ایران اسلامی، نیازمند تامین برخی مولفه‌ها و زیرساخت‌ها از جمله تکمیل راه آهن تهران_ همدان، ملایر_ همدان که ۲۰ سال از آن می‌گذرد، ضروری است.  
 
خجسته ادامه داد: اتمام ساخت سد‌ها و نیروگاه‌های همدان، تامین برق و اصلاح وضعیت نیروگاه این استان، توجه به صنعت همدان که متاسفانه فشل گردیده، اتمام کار گذرگاه‌های شرقی و غربی، توجه به ساخت قطار شهری همدان توجه جدی را می‌طلبد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، شوراها ، امور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.