سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

صدور 37هزار تن کالای استاندارد از پایانه مرزی مهران به عراق

رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مهران از صادرات نزدیک به 37 هزار تن کالای استاندارد در 9 ماه گذشته از پایانه مرزی مهران به عراق خبر داد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  جعفر فرهادبیگی با اعلام این خبر گفت : سیمان، انواع آجر، سنگ های ساختمانی و موزاییک بیشترین کالاهای صادر شده استاندارد به کشور عراق بوده است.
وی افزود: بیش از 468 تن کالای وارداتی استاندارد در این مدت شامل روغن زیتون بکر و نخ پنبه نیز از عراق و از مرز بین المللی مهران به کشور وارد شده است.
فرهادبیگی اظهار کرد: همچنین در 9 ماه گذشته از صدور صدها تن لوله پلی اتیلین، گچ ساختمانی، پتو، فرغون، چینی بهداشتی، و تجهیزات شهربازی بدون نشان استاندارد از مرز مهران جلوگیری شد.
رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مهران بیان کرد: در این مدت 676 مورد آزمون تعیین ماهیت نیز در آزمایشگاه های این اداره انجام شده که بیشترین آن مربوط به سنگ های ساختمانی، کربنات سدیم، سیلیس، متانول، نخ و پارچه بوده است.
وی ادامه داد: اکنون 99 درصد آزمایش های تعیین ماهیت در آزمایشگاه های استاندارد شهرستان شامل 50 نوع آزمون تعیین ماهیت انجام می شود.
وی افزود: هفت مورد گواهینامه انطباق کالای وارداتی (coc) امسال برای روغن زیتون بکر و نخ پنبه ای وارداتی صادر شده است.
فرهادبیگی بازدید کارشناسی از 29 واحد تولیدی و بازرسی از 115 مرکز عرضه شهرستان مهران را از دیگر اقدام های نمایندگی استاندارد ایلام در بازارچه مرزی مهران در 9 گذشته عنوان کرد.
پایانه مرزی مهران در 85 کیومتری جنوب باختری شهر ایلام یکی از مهمترین کانون تردد زائران ایرانی و عراقی به شهرهای مقدس دو کشور و صادرات کالا به عراق است./س
 
 
 
 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.