سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ مدیر سایت بلاگفا تاکید کرد:

هدف گذاری؛ گام نخست در راه اندازی سایت اینترنتی

مدیر سایت بلاگفا هدف گذاری دقیق و حساب شده را نخستین گام در جهت راه اندازی یک سایت اینترنتی عنوان کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علیرضا شیرازی در نخستین دوره آموزش های تخصصی راهبری فضای مجازی با موضوع مدیریت در فضای مجازی؛ چالش ها و راهکارها در جمع فعالان و مدیران فضای مجازی شهر مشهد راه اندازی سایت اینترنتی را موثرترین شکل حضور در فضای مجازی دانست و اظهار داشت: با توجه به حوزه اثرگذاری و تعداد مخاطبان یک سایت اینترنتی، اقدام به راه اندازی آن باید با هدف گذاری و دقت نظر ویژه همراه باشد.

وی نخستین قدم برای راه اندازی یک سایت اینترنتی موفق را داشتن سوالی برای تعیین هدف اصلی عنوان کرد و ادامه داد: هدف از راه اندازی یک سایت می تواند کسب و کار، شهرت و یا انجام کار فرهنگی باشد که بسته به هر کدام از این اهداف، اقدامات و برنامه ریزی های مختلفی باید صورت پذیرد.

مدیر سرویس وبلاگ بلاگفا مطالعه را گام مهم و چالش با اهمیت بعدی در این مسیر معرفی کرد و گفت: قبل از هر اقدامی در فضای مجازی باید ضمن طرح یک صورت مسئله و تلاش برای یافتن پاسخ آن از طریق مطالعه اصولی و همچنین شناخت محیط رقابتی اینترنت، گام برداشت.

شیرازی افزود: در همین راستا مسائل و سؤالاتی همچون تازه و بکر بودن موضوع و فعالیت سایت، داشتن نمونه مشابه، راه اندازی سایت کدام هدف را محقق می کند و همچنین اهمیت و تعداد مخاطبان و بازدیدکنندگان سیات می تواند به عنوان مسائل اولیه در راه اندازی یک سایت مورد توجه قرار گیرند.

وی مرحله بعدی را داشتن برنامه و نقشه دانست و خاطرنشان کرد: برای داشتن یک نقشه و برنامه جامع و کلی از راه اندازی سایت اینترنتی، مواردی از جمله مسائل تکنیکی و هزینه ای و ویژگی های خاص مد نظر سایت را باید به صورت دقیق مد نظر قرار داد.

وی ادامه داد: با این وجود نباید این نکته را از نظر دور نگه داشت که در فضای مجازی به طور معمول تعداد زیادی از پیش بینی ها با واقعیت تطبیق پیدا نمی کنند و یا بسیاری از اهداف و برنامه ها در گذر زمان دستخوش تغییرات می شوند بنابراین داشتن آمادگی های لازم در چنین شرایطی مورد نیاز است.

مدیر سایت بلاگفا سه اصل را برای مدیریت سایت اینترنتی حائز اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: داشتن احساس مسئولیت در برابر کاربر مهم ترین اصل و رمز موفقیت سایت اینترنتی است که باید مورد توجه ویژه از سوی مدیران سایت ها قرار بگیرد.

وی افزود: متکی نبودن به اسپانسرها، محاسبه دقیق هزینه ها و برنامه ریزی بر اساس آن و همچنین در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و حقوقی کشور از دیگر اصول مدیریت سایت های اینترنتی محسوب می شود.

شیرازی با اشاره به مبحث میزبانی در زمینه سایت های اینترنتی گفت: استفاده از سرورهای مجازی گزینه امن ترین و مناسب تری برای سایت های تازه کار و غیرحرفه ای است چراکه انتقال به آنها کار بسیاری راحت تری نسبت به سایر سرورها است.

وی در ادامه عنوان کرد: انتخاب نرم افزارهای مناسب، نخوردن فریب شعارهای تبلیغاتی برای دراختیار گرفتن فضاهای نامحدود اینترنتی و همچنین تلاش در راستای مدیریت محتوا از دیگر مطالبی است که باید مورد توجه مدیران سایت ها قرار بگیرد.

مدیر سایت بلاگفا ضمن بیان مطالبی در زمینه توفیق یک سایت اینترنتی در کشور اظهار داشت: تعامل با سیار اعضای شبکه های اجتماعی، سایت های خبری، مراجعه به جستجوگرهای مختلف، تعامل با نهادهای قانونی مرتبط همچون کارگروه تعیین مصادیق و پلیس فتا، مقاومت در برابر تهدید کنندگان، ثبات در اهداف و سیاست ها و همچنین عدم ورود به بازی های های رقبا از جمله مواردی هستند که در موفقیت یک سایت اثرگذار می باشند.

وی تنها انگیزه بلند مدت در زمینه اداره یک سایت اینترنتی را انگیزه های مادی عنوان کرد و گفت: برندسازی در شبکه های اجتماعی از تعداد مخاطبان آن شبکه ها نیز اهمیت بیشتری داشته و موفقیت بزرگتری محسوب می شود و در این زمینه می توان نوبودن ایده های سایت و همچنین کپی نکردن مطالب و عکس های مختلف را عامل مؤثری در این راستا دانست.

برچسب ها: اینترنت ، فضا ، مجازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.