سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

افزايش توليد سنگ آهن و گندله به 20 ميليون تن با اجراي طرحهاي توسعه سنگان

اجراي طرحهاي توسعه سنگان توليد سنگ آهن و گندله در اين منطقه را به 20 ميليون تن افزايش مي دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، معاون وزير و رئيس هيئت عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران كه به اتفاق مديرعامل فولاد مباركه اصفهان از معادن سنگ آهن سنگان و طرحهاي گندله سازي و كنستانتره در حال اجرا در اين منطقه بازديد مي‌نمود به لزوم تسريع در اجراي طرحهاي توسعه سنگان براي توليد سنگ آهن و گندله در رسيدن به ظرفيت 20 ميليون تن تأكيد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اجراي طرح جامع فولاد در كشور به دليل نامتوازن بودن طرح ها يكي از دغدغه‌هاي ايميدرو و ديگر نهادهاي مرتبط مي‌باشد.

مهدي كرباسيان افزود: اجراي طرحهاي توسعه معادن سنگان در راستاي ايجاد توازن در اين بخش مي‌باشد كه ايميدرو آمادگي لازم براي مشاركت در توسعه امور زيربنايي در بخش‌هاي حمل و نقل جاده‌اي و ريلي دارد كه همزمان با توسعه اقتصادي، شاهد توسعه اجتماعي منطقه نيز باشيم.

رئيس هيئت عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران با اشاره به وجود ذخائر 2/1 ميليارد تني سنگ آهن در معادن سنگان افزود: يكي از بزرگترين معادن سنگ آهن ايران، معادن سنگان مي‌باشد كه انشاءا... با راه‌اندازي طرح هاي در دست اجرا ظرفيت توليد سنگ آهن و كنستانتره به 20 ميليون تن خواهد رسيد كه قطعاً ارزش اقتصادي فراواني براي كشور خواهد داشت.

شايان ذكر است شركت فولاد مباركه با سرمايه‌گذاري در معادن سنگان در حال اجراي طرح هاي توليد كنستانتره به ميزان 5 ميليون تن و گندله نيز به ميزان 5 ميليون تن مي‌باشد كه اجراي گندله‌ سازي 15 درصدي پيشرفت داشته و طرح توليد كنستانتره نيز در حال نهايي شدن قرار داد بخش‌هاي پشتيباني و جنبي است./س

برچسب ها: اصفهان ، افزایش ، تولید ، سنگ ، آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.