سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

خودکفايي کشور در توليد تجهيزات پيشرفته کامپوزيتي

با تولید تجهیزات پیشرفته کامپوزیتی با فناوری ایرانی در شیراز، کشورمان در این بخشها به خودکفایی رسید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر عامل شرکت فراپاکس، گفت: تولید کامپوزیت با 2 روش GRP  و GRE پیشرفته در این کارخانه که بزرگترین ونخستین کارخانه تولید مخازن و اتصالات کامپوزیتی خاورمیانه است ، انجام می شود .

وی افزود: این مجموعه صنعتی با ظرفیت تولید سالانه 3 هزار تن محصولات کامپوزیتی از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری می کند و عمده تولید کارخانه لوله، اتصالات و مخازن است که درطرحهای فاضلاب و صنعت نفت کشور با موفقیت نصب شده اند .

ظهیر امامی گفت : کامپوزیت ها قابلیت تحمل دماهای عملیاتی بالا، مقاومت بالا در برابر خوردگی، عایق بودن الکتریکی، قابل تنظیم انبساط حرارتی، شکل پذیری استثنایی، دوام طولانی مدت و یکپارچگی بیشتر و کاهش قطعات را دارند.

مدیر عامل شرکت فراپاکس گفت : صنعت کامپوزیت که در استان فارس توسط متخصصان داخلی و با مهندسی معکوس راه اندازی شده است در کشور منحصر به فرد است.

ظهیرامامی افزود: بیش از 80 درصد دستگاه های خط تولید توسط مهندسان داخلی در این مجموعه صنعتی در شیراز طراحی و ساخته شده و توانسته ایم با تولید این دستگاه ها ضمن دستیابی به دانش فنی و جلوگیری از خروج ارز کامپوزیت ها را با فناوری ایرانی تولید و صادرکنیم.

وی گفت : از آنجایی که تولیدات کامپوزیت داخلی ارزان تر از تولیدات خارجی است می طلبد که شرکت های دولتی و خصوصی با تأمین نیازهای خود از داخل مانع پرداخت هزینه های سنگین خود شوند.

در این شرکت فراپاکس انواع مخارن، لوله و اتصالات کامپوزیتی برای استفاده در صنایع نفت گاز و پالایشگاهی و پتروشیمی وفاضلاب و نیروگاهی ساخته می شود.

همچنین محصولات کامپوزیتی این شرکت به 10 کشور از جمله همسایه های شرقی و غربی ایران صادر شده است./س

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.