سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش‌ها نشان می‌دهد؛

سالانه هزینه‌های بالایی صرف "عفونت‌های بیمارستانی" می‌شود

گزارش‌ها نشان می‌دهند که عفونت "دستگاه ادراری" با حدود 40 تا 45 درصد، شایعترین "عفونت" در بیمارستان‌ها است و پس از آن، عفونت ناشی از زخم جراحی، عفونت دستگاه تنفسی و عفونت دستگاه گردش خون قرار دارند.


علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اقدامات تشخیصی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی می‌تواند به طور اجتناب‌ناپذیر به کسب "عفونت‌های بیمارستانی" توسط بیماران منجر شده و حتی به مرگ بیمار بیانجامد.


وی با اشاره به هزینه‌های سنگین "عفونت‌های بیمارستانی" برای سیستم بهداشتی و درمانی، جامعه، بیماران و خانواده‌ آنها، تصریح کرد: سالانه میلیاردها تومان در کشورمان صرف عفونت‌های بیمارستانی و عوارض آن می‌شود که البته هزینه‌های جانی قابل محاسبه با پول نیست.

مرادی با بیان اینکه هر یک از اعضای بدن می‌تواند در بیمارستان دچار عفونت شود، تأکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهند که عفونت دستگاه ادراری عامل حدود 40 تا 45 درصد عفونت بیمارستانی است و پس از آن، عفونت ناشی از زخم جراحی، عفونت دستگاه تنفسی و عفونت دستگاه گردش خون قرار دارند.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته، عفونت ادراری شایعترین و عفونت تنفسی کشنده‌ترین "عفونت‌های بیمارستانی" به شمار می‌آیند که البته میزان و شدت این عفونت‌ها در مناطق مختلف، می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.