سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/علم و فناوری هسته ای در ایران:

باعث ایجاد اقتدار در پای میز مذاکره شده است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: علم و فناوری هسته ای در ایران باعث شده است تا مذاکره ‏کنندگان با اقتدار پای میز مذاکره بنشینند و از حق هسته ای کشور خود با اعتماد به این فناوری دفاع کنند.

حمید رضا حسینی ‏دانا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پژوهش و فناوری اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه، بومی سازی دانش و فناوری و تولید داخلی است که جز با پژوهش و مطالعه امکان‏ پذیر نیست.

وی ادامه داد:مجوز راه اندازی رشته تخصصی رباتیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد واحد دماوند کسب شده و از سال آینده در این رشته در دماوند دانشجوپذیرش می‏ شود.

حسینی دانا اضافه کرد: راه اندازی این رشته در دماوند سبب جذب نخبگان و نوابغ رباتیک و توسعه آن در این دانشگاه خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اشاره به موفقیت های دانشگاه آزاد دماوند در مسابقات رباتیک در سطوح جهانی و بین المللی افزود:کسب مقامنخست ربات امدادگر واقعی در مسابقات مکزیک، مقامنخست مسابقات ایران اپن 2012، مقام اول رباتهای مین یاب 2011، مقام دوم جشنواره خوارزمی در لیگ ربات مین یاب سال 89 و مقام سوم جشنواره خوارزمی در لیگ ربات مریخ پیما در سال 89 و مقام دوم مسابقات شهر رباتیک در بهمن 91 از جمله افتخارات کسب شده توسط دانشجویان این دانشگاه است.

وی به موفقیت های این دانشگاه در رقابت های سازه های ماکارونی نیز اشاره کرد و افزود:در این رشته نیز در مسابقات مختلف رتبه های خوبی کسب کردیمو حتی در برخی موارد رکورد زده ایم.

حسینی ‏دانا درباره ویژگی بارز مسابقات دانشگاه آزاد دماوند افزود: دانشجویان ما خودشان پلت فرم های اولیه را طراحی می‏ کنند و تمام سعی خود را می ‏کنیم که از خرید پلت فرم خود داری کرده و در این بخش خود کفا باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، پژوهش و تحقیق را مایه اصلی تولید علم خواند و افزود: امروز مهم‏ ترین منبع قدرت کشورهای توسعه ‏یافته، علم و فناوری در کنار قدرت نظامی آنان است/س.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.