سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ وزیر کشور در تودیع و معارفه استاندار قم:

استاندار قم اعتدال را در عمل اجرایی کند

وزیر کشور گفت: فطرت آدمی با اعتدال که حسنی ذاتی دارد مربوط است؛ امیدواریم استاندار جدید قم این اعتدال را در عمل اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جلسه‌ای که استاندار قم انتخاب شد صحبتی مفصل در مورد قم و سوابق این شهر داشت.

وی افزود: توصیه‌ها و سفارشات زیادی در مورد قم به استاندار جدید و سایر مسئولان و مدیران کشور از سوی رئیس جمهور صورت گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه پس از تغییر رئیس جمهور، تغییر در گفتمان به وسیله رأی مردم حاصل می‌شود خاطرنشان کرد: به همین دلیل مدیرانی که بتوانند این گفتمان را اجرایی کنند منصوب می‌شوند.

وی ادامه داد: پیریایی، استاندار سابق قم در این سمت و سایر مسئولیت‌هایی که داشته توانسته است کارنامه خوبی از خود به جا بگذارد و امیدواریم این اقدامات ذخیره آخرتشان قرار گیرد.

رحمانی فضلی انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی منش را یک توفیق دانست و تصریح کرد: این لطف خدا بود که شامل حال وی شده و به سمت استانداری قم منصوب شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه منش و اخلاق حجت‌الاسلام صالحی منش را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم وی در روابط اداری و شخصی خود در قم و تعیین همکاران مناسب و شایسته، از نظر اجرایی موفقیت خوبی در قم داشته باشد و ما نیز در وزارت کشور هر گونه همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از نظر دولت، قم شهری بین‌المللی است و رویکردها و اندیشه‌های ناب دینی و اسلامی از این شهر به سراسر جهان صادر می‌شود و هر چه زمان بگذرد این رویه بیشتر تقویت می‌شود بنابراین باید قم را به الگویی برای جهانیان تبدیل کنیم و همگان در این مسیر باید احساس مسئولیت کنند.

رحمان فضلی با بیان اینکه گفتمان دولت یازدهم، اعتدال است و شخص آقای روحانی به این امر اعتقاد دارد گفت: در انتخاب همه استانداران، رئیس جمهور با همه آنها صحبت اعتدال را به آنها توصیه کرده است.

وزیر کشور تصریح کرد: فطرت آدمی با اعتدال که حسنی ذاتی دارد مربوط است؛ امیدواریم استاندار جدید قم این اعتدال را در عمل اجرایی کند؛ مهم نیست که هر کس چه اعتقاد سیاسی دارد بلکه آنچه اهمیت دارد اینکه افراطی‌گری و خشونت وجود نداشته باشد.

وی افزود: در بحث عدالت نیز عقیده داریم جمهوری اسلامی داعیه این مسئله را در عرصه بین‌المللی دارد و این سوای از تفکر جهان‌بینی مادی سوسیالیسیم است؛ معتقدیم عدالت و آزادی ما دارای منشأ توحید و وحدانیت است و اراده خداوند موجب هستی‌بخشی به عالم می‌شود بنابراین باید به عنوان یک مسلمان، عدالت را در چارچوب وظایف خود پیاده کنیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: از حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی منش با توجه به اینکه عالم دین است توقع می‌رود تمام انرژی و تلاش خود را برای پیاده کردن عدالت در قم به کار بگیرد و در حوزه اجرا نیز آنچه می‌تواند منجر به عدالت شود، قانون‌مداری است و استاندار قم نیز به عنوان نماینده عالی دولت باید برای اجرای قانون دلسوز باشد و در کنار آن اعتقادات دینی را در همه حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اجتماعی مد نظر قرار دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران پس از لطف خداوند و حمایت‌های رهبری مدیون مردم هستند گفت: هر جا از مردم فاصله گرفته شده توفیقی حاصل نشده است بنابراین مردم ولی نعمت مدیران بوده و در مقابل همه آنها مسئولیت داریم؛ اصل ارتباط با مردم برای همگان محفوظ است ولی در مقام اجرا، بیشترین مسائل و ارتباطات با مردم حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: باید در همه مسائل با مردم همراهی کرد؛ باید آنها را وارد تصمیم‌گیری‌ها کرده و در اجرا نیز از مردم کمک گرفت و در این صورت موفق خواهیم شد؛ استاندار قم باید فرآیندی را برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری انتخاب کند در آن قالب، مسائل و موضوعات مورد نظر مردم مد نظر باشد./ش

برچسب ها: قم ، استاندار ، اعتدال ، عمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.