سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازديد دانشجویان دانشگاه‌های البرز از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

به همت اداره گردشگری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، همزمان با نهمین دوره اردوهای ایران مرز پرگهر، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی البرز و خوارزمی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بازدید کردند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، در سومین بازدید از نهمین دوره اردوهای «ایران مرز پرگهر»، قریب به 40 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های بهداشت محیط، پرستاری، بیوشیمی و زیست‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی البرز و دانشگاه خوارزمی به همراه دو تن از استادان این دو دانشگاه، از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بازدید ˜کردند. 

در ابتدای این بازید زهرا ابراهیمی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ضمن معرفی این مرکز، گفت: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در سال 1386 به دستور مقام معظم رهبری در جهاد دانشگاهی پایه‌گذاری گردید و هدف اصلی آن ارتقاء فعالیت‌های ملی در زمینه جمع‌آوری، نگهداری و مطالعه منابع زیستی است و در این راستا، ضمن پشتیبانی از مراکز ذخایر زیستی کشور و ایجاد شبکه ملی ذخایر زیستی، در تلاش است تا به مرکزی پیشتاز به منظور گردآوری، تکمیل، سامان‌دهی، استانداردسازی و حفظ ذخایر زیستی و ژنتیکی برای توسعه دانش، فناوری و افزایش کیفیت زندگی و سلامت و حفظ امنیت غذایی، منابع طبیعی و تنوع زیستی کشور تبدیل گردد.

وی افزود: این مرکز شامل چهار بانک گیاهی، سلول‌های انسانی و جانوری، میکروارگانیسم‌ها و مولکولی است.

در ادامه، دانشجویان با حضور در بخش مولکولی، از اتاق الکتروفوز، آزمایشگاه مرکزی بیولوژی مولکولی و اتاق تهیه مواد بازدید کردند و سپس در بخش بانک میکروارگانیسم‌ها، از آزمایشگاه قارچ‌شناسی، بخش شناسایی کپک و مخمّر و اتاق کشت کپک نیز بازدید داشتند. آزمایشگاه جلبک‌شناسی، آزمایشگاه نگهداری و آزمایشگاه شناسایی پروکاریوت‌ها از دیگر قسمت‌هایی بود که دانشجویان از آن بازدید کردند. دانشجویان همچنین از بانک گیاهی و آزمایشگاه فیتوشیمی نیز بازدید داشتند.

گفتنی است در این بازدید دکتر محبوبه مهربانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و دکتر مسعود بوجار عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، دانشجویان را همراهی کرده و در کنار توضیحات کارشناسان مرکز به ارائه توضیحات تکمیلی پرداخته و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ می‌دادند.

لازم به یادآوری است که برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «کوله‌پشتی» با موضوع زندگی دانشجویی، از فعالیت‌های جنبی این بازدید بود.
در پایان این بازدید، دانشجویان با بنر طرح ملی «ایران مرز پرگهر» عکس یادگاری انداختند.
برچسب ها: دانشجو ، بازدید ، البرز ، ژنتیکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.