سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

میزان شیوع دیابت در شهر قزوین 15درصد برآورد شده است

معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با اشاره به وضعیت شاخص های سلامت گفت: میزان شیوع دیابت در شهر قزوین 15 درصد برآورد شده است که در کشور رتبه اول را دارد.


 

ˈسعید اسکوییˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ با اشاره به وضعیت نامناسب تغذیه ای در استان افزود: براساس آمار حدود 53 درصد از شهروندان قزوینی روغن جامد مصرف می کنند، حدود 60 درصد افراد اصلاً ماهی نمی خورند، حدود 50 درصد جمعیت اضافه وزن و چاقی دارند و 37 درصد جمعیت نیز کم تحرک هستند.


 

وی اضافه کرد: بیشتر سالمندان با مشکلاتی چون پوکی استخوان، آرتروز، آلزایمر، دیابت و سایر مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، در حالیکه آنان باید از زندگی خود احساس رضایت داشته باشند و افزایش امید به زندگی آنان همراه با داشتن احساس مثبت به زندگی باشد.


 

اسکویی ادامه داد: استان قزوین در زمینه شاخص های بهداشتی مانند مرگ و میر نوزادان، کودکان زیر یک سال و زیر پنج سال و همچنین مرگ مادران باردار که از شاخص های توسعه هر کشوری بشمار می رود از وضعیت مناسبی برخوردار است.


 

این مسوول، امید به زندگی در بانوان را 74 سال و در مردان 72 سال ذکر و اظهار کرد: نتیجه و خروجی ارتقای سلامت داشتن احساس مثبت به زندگی در مردم خواهد بود.


 

اسکویی، با بیان اینکه براساس برنامه سازمان بهداشت جهانی امید به زندگی در کشورها می تواند به 80 سال و بالاتر برسد، خاطرنشان کرد: تلاش می شود در سه تا پنج سال آینده، امید به زندگی مردم استان را یک سال افزایش دهیم.

اسکویی خاطرنشان کرد: نیازهای سلامت در قرن 21 نیازمند رویکرهای جدیدی است و سازمان بهداشت جهانی کشورها را مکلف کرده است تا برای کاهش برخی شاخص های اساسی تا سال 2020 اقدامات لازم را انجام دهند.


 

رییس مرکز بهداشت استان قزوین افزود:براین اساس کشورها متعهد شده اند بمیزان 25 درصد از خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت، 10 درصد عدم تحرک بدنی، 30 درصد مصرف نمک، 30 درصد استفاده از دخانیات در افراد بالای 15 سال، 25 درصد میزان شیوع فشار خون بالا و حداقل 10 درصد استفاده از الکل را تا سال 2020 کاهش دهند./ش


 

 

برچسب ها: میزان ، شیوع ، دیابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.