سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

افزایش سطح زیر کشت ذرت در ریگان

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت :برداشت اين محصول امسال نسبت به پارسال سه برابر افزايش يافته و موجب خوشحالي كشاورزان شده است.

موسی جلالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به آغاز برداشت ذرت از 120 هكتار از مزارع شهرستان ريگان پيش‌بيني کرد : از هر هكتار هشت ونیم تن محصول برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور خارج كردن كشاورزان از تك‌محصولي بودن و براي تشويق، امسال بذر ذرت به صورت رايگان به آنها تحويل داده شد.

جلالی با اشاره به اینکه برداشت محصول ذرت براي دومين سال متوالی به وسيله يك دستگاه كمباين انجام می شود گفت : هم اکنون کشاورزان با کمبود دستگاه ذرت خشک کن مواجه هستند که با تخصیص زمین وتسهیلات به بخش خصوصی این مشکل در سال آینده رفع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان از احداث انبار نگهداری ذرت دانه ای در این شهرستان خبر داد وافزود: با راه اندازی این انبار مشکل ذرت کاران ریگانی برطرف خواهد شد.

جلالی با اشاره به اینکه ریگان بعد از ارزوئیه رتبه دوم تولید ذرت در استان را دارد اظهار امیدواری کرد : امسال با تشویق وترغیب کشاورزان ریگانی به کشت ذرت به عنوان قطب تولید این محصول دست یابیم.

همچنین پارسال به دلیل کیفیت محصول وسطح زیر کشت، ذرت کار نمونه کشوری از شهرستان ریگان معرفی شد./س

برچسب ها: ذرت ، کشاورزان ، ریگان ، تشویق ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.