سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

استخراج چهار میلیون تن مواد معدنی در استان چهارمحال و بختیاری

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از استخراج چهار میلیون تنی مواد معدنی در این استان در سالجاری خبر داد.

رحمان کرمی  افزود: خاک نسوز، بوکسیت، آرژیلت، سیلیس، سنگ لاشه، آلوویوم، مواد اولیه سیمان، مرمریت، آهک تزیئنی از جمله مواد معدنی استخراجی استان چهارمحال و بختیاری می باشد.
وی گفت: این مواد معدنی از 166 معدن فعال این استان استخراج شده است.
کرمی اظهار داشت: بخش عمده ای از مواد معدنی استخراجی استان چهارمحال و بختیاری برای تامین نیاز داخل در اختیار کارخانه های کشور قرار گرفته و بخشی به کشورهای مختلف صادر شده است که کشورهای چین و مالزی مهمترین بازارهای هدف صادراتی مواد معدنی این استان می باشد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: استخراج این مواد معدنی 120میلیارد ریال برای بازگشت سرمایه و کسب درآمد را برای بخش صنعت و معدن به همراه داشته است.
رحمان کرمی  افزود: مواد معدنی استان چهارمحال و بختیاری در صنایع فولاد، ذوب آهن، آلومینیم ، صنایع نسوز و ساینده ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجرهای نما کاربرد دارد.
به گفته وی، معادن استان چهارمحال و بختیاری با سرمایه گذاری 545 میلیارد ریال ایجاد شده اند و زمینه اشتغال بیش از هزار و 450 نفر را فراهم کرده اند.
کرمی تاکید کرد: در حال حاضر 166 معدن با ظرفیت تولید افزون بر 9 و نیم میلیون تن انواع مواد معدنی در این استان فعال است.
هم اکنون برخی از مناطق استان چهارمحال و بختیاری به دلیل بافت زمین شناسی دارای معادن غنی می باشد./ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.