سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ مدیر موسسه اسوه نخبگان:

ترویج فرهنگ امر به معروف از مدارس آغاز شود

مدیر موسسه اسوه نخبگان گفت: دانش‌آموزان به امر به معروف و نهی از منکر عادت کنند و شرایط به گونه‌ای باشد که در دانشگاه‌ها نیز به این وظیفه شرعی عمل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین اجرایی در دیدار مسئولین موسسه اسوه نخبگان با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فعالیت‌های این موسسه اظهار کرد: موسسه اسوه نخبگان جمعی از طلبه‌های خلاق حوزه علمیه هستند که در موضوع نوجوانان و دانش‌آموزان کار می‌کنند.

وی با اشاره به شناسایی دانش‌آموزان نخبه در این طرح افزود: در یک فرایند پنج ساله یک دوره مباحث اخلاق، مهدویت، سیره اهل بیت(ع)، مباحث دینی و سیاسی، حجاب، غرب شناسی و... به دانش‌‌آموزان آموزش داده می‌شود.

مدیر موسسه اسوه نخبگان با بیان اینکه شهر قم یک شهر مذهبی است و جوانان شهر باید معتقد باشند، بیان کرد: این موسسه تلاش می‌کند تا در حد بضاعت خود در آموزش نوجوانان قم تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در این زمینه توفیقات خوبی به دست آمده است،ابراز داشت : بر اساس این طرح در هر هفته یک کلاس دو ساعته برگزار می‌شود که تاثیر زیادی بر دانش آموزان از لحاظ مسائل اعتقادی داشته است.

اجرایی با بیان اینکه فضای برخی مدارس آلوده است گفت: دشمن بیکار ننشسته و با استفاده از امکانات خود تلاش می‌کند نوجوانان را از مکتب اهل بیت (ع) دور کند.

وی با اشاره به اینکه باید فضایی ایجاد شود که دانش‌آموزان نسبت به گناه و فساد بی‌تفاوت نباشند، ادامه داد: باید دانش‌آموزان ما به امر به معروف و نهی از منکر عادت کنند و به گونه‌ای باشد که در دانشگاه‌ها نیز به این وظیفه شرعی عمل شود.

مدیر موسسه اسوه نخبگان با بیان اینکه نشست‌هایی در این زمینه در شهرهای دیگر در حال برگزاری است گفت: در استان‌های فارس، مازندران و تهران در مورد این طرح زمینه‌سازی شده و در آینده‌ای نزدیک تمام استان‌های کشور زیرپوشش این موسسه قرار خواهند گرفت./س

برچسب ها: قم ، ترویج ، فرهنگ ، امر ، بمعروف ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.