سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی با دیپلماسی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با چشم انداز حضور موثر درعرصه‌های بین‌المللی نوع جدیدی از تعاملات بین‌المللی را با استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تحت عنوان دیپلماسی مهارت را طراحی کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، کورش پرند، بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره آموزش مربیان کشور افغانستان که در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، گفت: در طراحی و استقلال دیپلماسی، مهارت کشورها به چند دسته تقسیم‌‌بندی شده‌اند که در این زمینه با آنها وارد تعامل شده‌ایم از جمله کشورهایی که تجربیات نظام آموزش مهارتی ایران را به آنها منتقل می‌کنیم، کشورهایی که به صورت تعاملی به انتقال تجربیات با آنها می‌‌پردازیم، کشورهایی که تجربیات نظام آموزش مهارتی آنها را به ایران منتقل کرده‌ایم.
 
وی افزود: به همین منظور تاکنون نزدیک به 20 میز را در حوزه کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی فعال کرده‌ایم و با حضور در کشورهای هدف تاکنون تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترکی را به امضا رسانده و در حال اجرایی کردن هستیم.
 
پرند، در ادامه تصریح کرد: آموزش مربیان آموزش‌های مهارتی، تبادل تجربه در حوزه استانداردهای آموزشی، شغل و شایستگی ، تبادل تجربه در زمینه طراحی ساختار نظام آموزش مهارتی، تبادل تجربه در زمینه ساخت و تجهیز مراکز آموزش فنی حرفه‌ای و تبادل تجربه در زمینه تولید و تدوین منابع آموزشی زمینه‌هایی از تعاملات بین‌المللی در اجرای دیپلماسی مهارت است.
 
وی اظهار داشت: این سازمان در مسیر تحقق دیپلماسی مهارت از طریق عقد تفاهم‌نامه با یونسکو، ایجاد کرسی مهارت آموزی در منطقه و از طریق عقد تفاهم‌نامه با مرکز منطقه‌ای علوم انتقال فناوری، اتحادیه همکاری‌‌های کشورهای حاشیه اقیانوس هند، ایجاد شبکه منطقه‌ای مهارت آموزی را دنبال می‌کنند که دستاورد ارزشمندی برای کشورهای منطقه است.
 
پرند، افزود: به عنوان یکی از مصوبات سومین کمیته نظارتی و مشورتی برنامه آموزش فنی حرفه‌ای سازمان کنفرانس اسلامی با توجه به توانمندی‌‌های کشورمان، امتیاز سرگروهی تربیت مربیان کشورهای اسلامی منطقه به کشور ایران واگذار شده است که این موضوع نیز به عنوان یکی از دستاوردهای دیپلماسی مهارت اجرایی شده است.
 
رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون 266 نفر از مربیان کشورهای عراق افغانستان و لبنان در رشته‌هایی همچون جوشکاری، فناوری خودرو، الکترونیک ، تعمیرات تلفن ، تعمیر و نگهداری لب تاب و تعمیر تخصصی موبایل، صنایع دستی، صنایع ساختمان، صنایع چوب و تراشcmc در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای سازمان فنی وحرفه‌ای آموزش دیده‌اند و از امروز نیز آموزش16نفر از مربیان کشور افغانستان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، فنی ، تعامل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.