سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

۴۰ درصد خودرو سازی کشور وابسته به واردات است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ۴۰ درصد خودرو سازی کشور وابسته به واردات است و این موضوع تعیین قیمت کف واردات را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کمال الدین پیرمؤذن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: تحقق حماسه اقتصادی هماهنگ بودن رئیس جمهور با سیاست های رهبر معظم انقلاب و تعامل عزت مندانه با حفظ ارزش‌ها و بهره مندی از فضای به وجود آمده از مهمترین و ویژگی ها و اولویت های دولت یازدهم است تا بستری فراهم آید که حماسه اقتصادی نیز به مانند حماسه سیاسی با شور و ضعف مردم تحقق پیدا کند.

وی گفت: از مهمترین برنامه های دولت یازدهم تحقق مطالبات مردمی و زمینه سازی برای حماسه اقتصادی است که این کار تنها با تکیه بر قابلیت ها و توانمندی های داخلی امکان پذیر است و زمینه و بستری فراهم می آید تا حرکت ها به سمت تحولی شکل بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد مدیریت منسجم مقتدر و باکفایت و تعامل عزت خواه با دنیای غرب و جامعه بین المللی از اولویت های دولت یازدهم است که باید برای تحقق حماسه اقتصادی از ظرفیت تأثیرگذاری دیپلماسی سیاسی برای دیپلماسی اقتصادی بهره برد.

پیرمؤذن تصریح کرد: تحقق حماسه اقتصادی در کشور نیاز به حمایت از تولید ملی و داخلی دارد چرا که بدون توجه به این حوزه امکان تحقق این شعار سال نیست.

وی با تأکید به برخی خرابی‌ها و نارسائی‌های اقتصادی کشور که از دولت قبل به ارث رسیده است، گفت: توجه غیرمنطقی به اقتصاد مبتنی بر واردات در کنار تأمین نابه جای اعتبارات پروژه های مسکن مهر نظیر تخصیص اعتبارات بخش درمان و صنعت به حوزه تولید و رونق اقتصادی لطمه وارد کرده و تورم افسارگریخته را دامن زده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت جدید در قالب دو برنامه ضربتی کوتاه مدت و میان مدت پیگیر امور است و انتظار می رود با همراهی مجلس در کوتاه مدت و با کمک بخش خصصی نسبت به جذب سرمایه مشکلات و نارسایی ها پشت سر گذاشته شود.

پیرموذن تعیین کف نرخ ارز توسط دولت را از جهتی مثبت و از جهت دیگر منفی اعلام کرد و گفت: 40 درصد خودرو سازی ما وابسته به واردات است و این تعیین قیمت کف واردات را تحت تأثیر قرار می دهد و از سوی دیگر در صورت عدم مدیریت صحیح این امر صادرات نیز می تواند دست خوش تغییراتی شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تحقق ، حماسه ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.