سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/با همکاری موسسه ملی تحقیقات سلامت کشور؛

مدل مراقبت بیماری های مزمن در یزد اجرا می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از اجرای مدل مراقبت بیماری های مزمن در این استان خبرداد و عنوان کرد: این طرح به منظور نظام مند کردن ارائه خدمات مناسب درمانی و توانبخشی به بیماران دیابتیک می باشد که به زودی اجرایی می شود

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد   

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از اجرای مدل مراقبت بیماری های مزمن در این استان خبرداد و عنوان کرد: این طرح به منظور نظام مند کردن ارائه خدمات مناسب درمانی و توانبخشی به بیماران دیابتیک می باشد که به زودی اجرایی می شود.

دکتر محمدحسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: این برنامه با همکاری موسسه ملی تحقیقات سلامت کشور و دانشگاه علوم پزشکی یزد به منظور مراقبت از بیماران دیابتی و سایر بیماریهای مزمن در آینده نزدیک در استان یزد اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی میزان قند خون دیابتی ها کنترل لازم صورت نمی گیرد و این مهم به دلیل عدم آگاهی و عدم دسترسی به مراکز مناسب می باشد، لذا این طرح در صدد برقراری نظام مند کردن ارائه خدمات جامع به این بیماران است.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد عنوان کرد: هم اکنون در حال شبکه سازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای این برنامه در آینده نزدیک در یزد هستیم.

لطفی خاطرنشان کرد: در این طرح بیماران دیابتی در این طرح ثبت نام می کنند، سپس پی گیری های لازم جهت خود مراقبتی به بیماران آموزش داده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به شیوع بالا و قابل توجه بیماری دیابت در استان یزد اظهارامیدواری کرد: اجرای چنین الگوهایی بتواند از عوارض جبران ناپذیر این بیماری در بیماران جلوگیری کند./س

برچسب ها: بیماریهای ، مزمن ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.