سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران:

طرح غنچه های شهر سال آینده، 12ماهه اجرا می شود/ شهرداری تهران بدو تولد کودکان تهرانی در کنارشان است

مدیرکل امور بانوان شهرداری با بیان اینکه در تمامی طرح های اجرایی غنچه های شهر انجام شده است،گفت:در سال آینده برنامه های مناسبتی و آموزشی این طرح در 12 ماه سال انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران  با اشاره به شرایط سنی خاص کودکان صفر تا چهار ساله، اظهار کرد: لازم است به‌طور ویژه برای این گروه سنی برنامه‌ریزی کنیم. بچه‌های این گروه سنی، شهروندان آینده‏ هستند و در بهترین سن برای یادگیری «شهروند خوب بودن» به‌سر می‌برند.

معدنی‌پور با اشاره به سهم بسیار کم کودکان از شهر، یادآوری ‌کرد: مدیریت شهری سعی دارد به تفریح، تعلیم و تربیت اجتماعی و سهم کودکان از فعالیت‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشد، زیرا آینده‌ شهر را همین کودکان تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه در طرح غنچه های شهر خانواده تازه متولد شده شهر تهران در هنگام اخذ شناسنامه نوزاد در ثبت احوال عضو این طرح می شوند، ادامه داد: با توجه به تعلیم و تربیت اجتماعی نیاز بود که همه  طراحان و برنامه ریزان فعالیت های تربیتی، اجتماعی و شهری طرح هایی را اجرا کنند تا همگان به اهمیت دیدگاهی جامع گروه سنی 0 تا 4 ساله ملتفت گردند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بر همین اساس شهرداری تهران با رویکرد توجه به سرمایه های اجتماعی و انسانی، طرح غنچه های شهر از ابتدای سال 86 با اهدای هدیه به نوزادان تهرانی آغاز شد، تصریح کرد: با اجرای این طرح، مدیریت شهری از بدو تولد شهروندان جدید در کنار خانواده های آنها قرار گرفته است. طرح اهدای هدیه غنچه های شهر به نوزادان تهرانی پس از تشکیل جلسات شورای سیاست گذاری طرح غنچه های شهر در نیمه دوم سال 85 و با بهره گیری از نظر کارشناسان متخصصان خبره شکل گرفت و در راستای اجرای این طرح پس از مراحل اولیه و تهیه آیین نامه اجرایی در سال86 نمایندگان در ثبت احوال های سطح تهران مستقر شدند .

معدنی پور اضافه کرد: در صورت تمایل مشخصات مورد نیاز نوزادان به نمایندگان غنچه های شهر در ثبت احوال تحول داده و پس از تکمیل مشخصات توسط ستاد غنچه های شهر و تقسیم خانواده های نوزادان به مناطق 22 گانه هدیه نوزادان به آدرس منزل آنها ارسال می شود .

وی با اشاره به اینکه دراین پکیج ها پیام تبریک و البوم عکس نوزاد ، کتابچه و اقلامی از این قبیل وجود دارد ،گفت: این محصولات به همراه یک دفترچه حساب پس انداز نیز برای خانواده های تحت پوشش این طرح ارسال می شود و درنهایت والدین می توانند با در دست داشتن شناسنامه نوزاد و شناسنامه خود و دفترچه حساب به نزدیکترین شعبه بانک شهر مراجعه و جهت افتتاح حساب اقدام کنند .

معدنی پور در پایان افزود: تعداد متولدان ثبت نام شده در طرح غنچه های شهر در سال 86 ، 88هزار و 975 نفر ، در سال 87 ، 89 هزار و 208 نفر ، درسال 88 ، 82 هزار و 500 نفر در سال 86، 77هزار و 577 نفر درسال 90 ، 71 هزار و 67 نفر در سال 91، 74 هزار و 346 نفر و تا پایان شهریور ماه سال 92 ، 34 هزار و 245 نفر بوده است .
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام.پسرمن سال۸۸بدنیااومدودفترچه تعاونی اعتبارشهرازبیمارستان میلادبه مادادند.ولی هیچ بسته دیگه ای نبودمیخواستم ببینم این دفترچه اعتبارداره آیا؟
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
امير
۲۱:۱۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
دختر من ٩٤/٧/١٥ به دنيا اومد به ماهم وعده دادن ولي بسته اي نيومد
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
با سلام و صلوات بر حضرت ختمی مرتبت و اهل بیت ایشان
1- دوستان یه سوال داشتم آیا کسی جوابی به افراد قبلی داده که دیگر دوستان باز به شرح وضعیت خود ادامه می دهند.
2- کارت به همراه یک کاغذ تحویل داده شده که زیر کاغذ شماره تلفن آورده شده و تماس با اون و طرح سوال از تایپ مشکل در جایی که هیچکس پاسخگو نیست راحت تره.
3- این کارت یک طرح پیشنهادی که با داشتن اون و شناسنامه خود و فرزند می تونید در یکی از شعب بانک شهر افتتاح حساب کنید که تنها مزیتی که داره مبلغ 100 هزار ریال از سمت شهرداری در حساب موجود است.
یا حق
عبدی
۱۶:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
فرزند من در تاريخ 94/4/29 متولد شد
از ثبت احوال يك بسته هديه تحويل گرفتم به همراه يك كارت الکترونیک
ولي بدون هیچ شماره كارت و رمز كارت و مشخصاتی
نحوه استفاده از این کارت به چه شکل است
متشکرم عبدی
محمد علي چراغي
۱۳:۰۶ ۲۰ تير ۱۳۹۴
پسر من در تاريخ 3/3/94 متولد شده واز ثبت احوال يك بسته هديه تحويل گرفتم كه يك كارت بانكي همراه بسته بود ولي نه شماره كارت نه رمز كارت نه شماره حساب و مبلغ مشخص نيست مي خواهم بدانم چه كار بايد بكنم و اين كارت به چه درد مي خورد با تشكر چراغي
علی
۰۹:۰۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
باسلام
دختر من متولد 23/8/1391 بوده موقع گرفتن شناسنامه ما را برای این طرح ثبت نام کردند و گفتند بسته فرهنگی به آدرس شما ارسال خواهد شد ، ولی هرچه منتظر ماندیم خبری نشد بعد از 5 ماه پیگیری کردم چند شماره تلفن دادند که آخرین آنها 82106000 بود و اعلام کردند بزودی بسته فرهنگی برای شما ارسال می شود وبرای هدیه ویژه با در دست داشتن شناسنامه و دفترچه حسابی که در آن بسته هست باید به بانک شهر مراجعه کرد ولی الان بعد از گذشت 22 ماه هیچ خبری نشده و چندبار نیز با شماره مورد نظر تماس گرفتم ولی پاسخگو نبودند لطفاً اگر قرار به دادن بسته ها یا به اصلاح این هدیه ها را ندارند ، برای پرکردن آمارهای سالیانه خودشان ، مردم را سرکار نگذارند.
محمد
۱۶:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
سلام دختر من دوم آبان 92 متولد شده ولی هیچ برگه به ما ندادن لطفا راهنمایی کنید
علیرضا
۱۲:۳۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
ماه هم بسته فرهنگی دریافت نکردیم
تاریخ تولد هفت بهمن 92
آهنگر
۱۵:۴۳ ۲۹ تير ۱۳۹۳
سلام دخترم من درتاریخ 23/04/1392متولد شده برگه شهرداری به ما ثبت احوال داده است ولی هنوز بسته دریافت نکرده ایم
كريمي
۱۸:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۳
البته براي دختر من كه در 92/10/10 متولد شده است بسته از طرف شهرداري آمده است و خيلي موارد آموزنده اي به من آموزش داد چون فرزند من بچه اولم بود و من در خصوص بچه داري هيچ مواردي را نميدانستم.واقعاً ممنونم خيلي خيلي
جعفري
۰۷:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
دختر من سال 87 بدنيا اومد . برگه شهرداري رو هم گرفتم ولي خبري از الطاف شهرداري نشد. متاسفانه همه چيز بايد با منت و تحقير همراه باشه.
خدارحمی
۱۴:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
با عرض سلام
پسر ما هم در تاریخ 92/11/3متولد شد و برگه شهرداری هم به ما دادند ولی تاکنون بسته ای یرای ما نیامده است.
عزیری
۲۰:۰۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
سلام .پسرما درتاریخ 1392/12/30 متولد شده.برگه شهرداری هم دادند ولی تاکنون بسته ای نیامده.خواهشمنداست جواب ما را بدهید. باتشکر
شهریار
۰۳:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام .پسرما درتاریخ 21/2/92 متولد شده.برگه شهرداری هم دادند ولی تاکنون بسته ای نیامده.خواهشمنداست جواب ما را بدهید. باتشکر
رحیمی
۱۵:۱۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
با عرض سلام و تبریک سال نو
پسر ما در تاریخ 92/12/20متولد شد و برگه شهرداری هم به ما دادند ولی تاکنون بسته ای یرای ما نیامده است.
عباسپور
۱۳:۲۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
سلام دوقلوهای من 1392/11/28 دنیا اومدند ثبت احوال اردس ومشخصات پرسیدوثبت کردوکارت هدیه(طرح غنچه های شهر) به ما دادنداماهنوز خبری نیست