سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

شناسایی راه مقابله با آفت ها و بیماری ها توسط پژوهشگران

از پارسال تا کنون اجرای 68 طرح پژوهشی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان آغاز شده که با بررسی مشکلات بخش کشاورزی راه مقابله با بیمارهای ها وآفت ها شناسایی شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،عارفی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان با اشاره به 16 سال خشکسالی و 11 اقلیم منطقه افزود: این خشکسالی ها زمینه را برای رشد آفات و بیماری های بخش کشاوزی فراهم کرده که نیاز است محققان طرح های تحقیقاتی خود را برای مبارزه با این بیماری ها اجرا کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری کرمان نیز گفت : باید محققان با شناسایی ظرفیت های موجود و ارایه طرح های کارشناسانه برای شکوفا کردن این ظرفیت ها گام بردارند .

بیگ زاده انجام فعالیت های پژوهشی را مکمل آموزش دانست و افزود : زمینه برای انجام این فعالیت ها در استان فراهم است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز با اشاره به وسعت عرصه های جنگل، مراتع و بیابان در جنوب استان گفت: ارتقای مرکز تحقیقات کشاورزی به مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی زمینه را برای تحقیق و پژوهش در عرصه های منابع طبیعی جنوب استان کرمان فراهم کرده است .

درینی خاطرنشان کرد: نخستین بار در جنوب استان کرمان طرح پرورش شتر، شتر مرغ و بلدرچین به صورت صنعتی اجرا شده است که باید در این زمینه نیز محققان برای توسعه این بخش تلاش کنند .

نامور معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان هم گفت: محققان در این مرکز بر روی گونه های مختلف از جمله گیاهان دارویی سازگار با منطقه در حال تحقیق هستند .

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی این مرکز تجلیل شد ./س


برچسب ها: شناسایی ، آفت ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.