سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوگدانف : اسد در کنفرانس ژنو2 شرکت نمی‌کند

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که "ولید المعلم"، وزیر خارجه سوریه در راس هیات اعزامی به کنفرانس "ژنو2" است اما بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط، معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

میخائیل بوگدانف با اعلام اینکه ژنو2 در سطح وزرای خارجه 30 کشور برگزار می‌شود، گفت: نمایندگانی از عراق، اردن، لبنان و ترکیه  در کنفرانس "ژنو2" شرکت می‌کنند.

میخائیل بوگدانف در گفتگو با شبکه روسیا الیوم با اعلام اینکه مشارکت همه کشورها در کنفرانس "ژنو2" ضرورت دارد، گفت: مذاکره با آمریکایی‌ها در مورد مشارکت عربستان و ایران در این کنفرانس ادامه دارد.

بوگدانف در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت نشستن طرفین پای میز مذاکره اعلام کرد که عنوان اصلی کنفرانس توافق است و نمایندگان مخالف نیز در دیدار با من بر عدم وجود هیچ گزینه‌ای به جز حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند.

وی همچنین اعلام کرد که با نمایندگان مخالفان دولت سوریه از جمله "قدری الجمیل" دبیر کل حزب اراده مردمی معارضان، "بدر جاموس" دبیرکل ائتلاف ملی احزاب انقلاب و مخالفان سوریه، "هیثم مناع" رئیس هیات هماهنگی ملی سوریه در امور مهاجرت و صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردستان دیدار کرد.

بوگدانف افزود: اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه باید تا پایان دسامبر لیست کشورهای دعوت شده به کنفرانس "ژنو2" را تحویل دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: تعداد روزهای این کنفرانس باز است اما مساله مالی برای تشکیل این کنفرانس هنوز به طور کامل حل نشده است.

گفتنی است که سفارت روسیه در دمشق روز گذشته در بیانیه‌ای اظهارات منسوب به میخائیل بوگدانف درباره کاندیداتوری بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تکذیب کرد و آن را "شایعه" خواند.

برخی از رسانه‌های خبری روز پنجشنبه گزارش دادند که بوگدانف اعلام کرد که شرکت بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2014 اوضاع و تحولات سوریه را آرام نخواهد کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.