سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ولایت یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: ولایت یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است و باید شاکر این نعمت باشیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، عبدالقادر بیضاوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: انسان به واسطه نعمت‌هایی که خداوند عز و جل به او عنایت کرده است، باید شاکر و سپاسگزار باشد.

وی با بیان اینکه بندگان صالح خداوند اهل شکرگزاری و سپاس بوده و اهل طمع نیستند، افزود: ناسپاس‌ترین افراد کسانی هستند که آزمند و طمع‌کاراند. بالاترین حد شکر این است که انسان بداند نمی تواند شکرگزار تمام نعمت‌ها باشد.

بیضاوی تصریح کرد: کسانی که از نعمت‌های خدا بهره‌مند شدند ولی کفران نعمت کردند از این دسته‌اند که دعایشان مستجاب نمی‌شود و همه چیز در دنیا از ناحیه خداست و ما باید همه این نعمات را از سوی خداوند بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: نعمت‌های پروردگار غیرقابل شمارش است ما غرق در نعمت‌های مادی و معنوی الهی هستیم و باید لحظه به لحظه شکرگزار و سپاس‌گزار باشیم نه اینکه به دنبال طمع برویم.

بیضاوی با بیان اینکه اکثر ما از نعمت‌های معنوی خداوند غافل هستیم، توجه به نعمت معنوی را مورد تاکید قرار دارد و افزود: نعمت‌های معنوی خداوند شامل نعمت هدایت، نعمت آزادی، دفع توطئه‌های دشمنان، نعمت امدادهای غیبی، نعمت وحدت و نعمت رهبری الهی است.

وی اظهار داشت: اگر کسی نعمت را ببیند آن را به درستی پیاده کند و خدا را پشت آن نعمت ببیند امکان ندارد که به ذلت بیفتد و این مسئله از سوی ائمه مورد تأکید قرار گرفته است.

بیضاوی با اشاره به شدت بارندگی‌های اخیر ابراز داشت که بارندگی‌های اخیر نعمتی از نعمتهای خداوند بزرگ و رحمان است که به ما ارزانی داشته و ما بندگان باید شکرگزار این نعمت‌های بی‌پایان خداوند باشیم./س

برچسب ها: بزرگ ، ارومیه ، نعمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.