سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

مدیران سه درصد بودجه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی را هزینه کنند

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداری قزوین گفت: بر اساس قانون بودجه سال جاری اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاههای اجرایی به پژوهش تکلیف و تا سه درصد مجاز است تا فعالیتهای این بخش بخوبی پشتیبانی شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران قزوین؛


 

عباسعلی درافشانی  گفت: خوشبختانه امسال با همکاری دستگاههای اجرایی برنامه های متنوعی در هفته پژوهش و فناوری از سوی مديران نهادها و سازمانها و روسای دانشگاهها با حضور عموم مردم، دانشجويان و محققان برگزار شد كه جای تقدير و تشكر دارد.


 

وی افزود: برگزاری نمايشگاه پژوهش، اشتغال و توسعه كارآفرينی توسط دانشگاه جامع علمی، كاربردی، تجليل از پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر و برگزاری نمايشگاه رسانه های ديجيتال از سوی اداره كل فرهنگ ارشاد اسلامی، تشکیل كارگاه پژوهشی توسط اداره كل استاندارد و كارگاه آموزشی در حوزه علوم انسانی توسط دانشگاه بين المللی امام خمينی(ره) از جمله برنامه ها و فعاليت های مهم این هفته در استان بود.


 

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استانداری با اشاره به قانون بودجه سال 92 اظهارداشت: براساس قانون، كليه وزارتخانه ها، موسسات و دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غيردولتی مكلفند یک درصد از اعتبارات دستگاه خود را به فعالیت های پژوهشی اختصاص دهند که اختصاص سه درصد نیز مجاز است.


 

وی افزود: اگر این اعتبارات به پژوهش اختصاص داده نشود به خزانه باز میگردد که منطقی نیست لذا امیدواریم مدیران دستگاههای اجرایی از این ردیف قانونی برای فعال کردن بخش پژوهش و تحقیقات خود بخوبی استفاده کنند


 

درافشانی یادآورشد: به دلیل اهمیت موضوع پژوهش در کنار فعالیت كارگروه پژوهش و فناوری استان، كميته تخصصی تحقیقی هم با مسئولیت پارک علم و فن آوری راه اندازی شده که ضمن ساماندهی و تعیین اولویت های تحقیقاتی به کارها شتاب بیشتری داده می شود.


 

این مسئول گفت: از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار می رود از همه ظرفيت مراكز تحقيقاتي استان بخوبی استفاده کنند و به فعالیتهای خود پشتوانه علمی محکمی دهند تا توسعه استان شتاب بیشتری گیرد.


 

در پايان اين مراسم از 35 پژوهشگر برتر دستگاه هاي اجرايي، يك مركز تحقيقات، چهار غرفه برتر نمايشگاه پژوهش، سه طرح پژوهش و چهار كارآفرين برتر در بخش پژوهش تقدير شد./ش

برچسب ها: مدیران ، سه درصد ، پژوهشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.