سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحاديه اروپا:

اصراري بر امضاي توافق با اوکراين نداريم

لیتوانی که ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد روز جمعه در کیف گفت اتحادیه اروپا همچنان آماده امضای توافقنامه مشارکت با اوکراین است اما «لزوما» به دنبال امضای این توافقنامه با دولت فعلی این کشور نیست.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ دالیا گرایبائوسکایت رئیس جمهور لیتوانی که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد گفت:« اروپا آماده استقبال از مردم اوکراین است اما نه لزوما با این دولت.»

خودداری ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین از امضای توافقنامه مشارکت با اتحادیه اروپا، گرایبائوسکایت را عصبانی کرده است. امضای برنامه ریزی شده این توافقنامه در پایان ماه نوامبر می توانست نتیجه خوبی را برای ریاست لیتوانی بر اتحادیه اروپا رقم بزند اما دولت اوکراین تحت فشار روسیه از امضای این توافقنامه خودداری کرد.

گرایبائوسکایت در نشست سران اتحادیه اروپا گفت:« این دولت (اوکراین) این توافقنامه را امضا نمی کند چون نمی خواهد آن را امضا کند. اعتبار این دولت از بین رفته است.» انتظار می رود رهبران اتحادیه اروپا ضمن باز گذاشتن باب امضای این توافقنامه برای کیف، بیانیه ای را به نشانه همبستگی با مردم اوکراین صادر کنند. خاویر بتل نخست وزیر لوکزامبورگ با اشاره به پیشنهاد طرح نجات مالی مسکو گفت:« ما دلال فرش نیستیم. موضوع بر سر ارائه پیشنهاداتی بیشتر نیست.»

یانوکوویچ به شدت از توافق با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دفاع کرده و از دیپلمات های ارشد اروپا و آمریکا که به حمایت از اعتراضات در کیف پرداخته اند انتقاد کرده است. یانوکوویچ گفت:« من به کسی اجازه نمی دهم به کشورمان بیاید و به ما نحوه زندگی کردن را آموزش دهد. مسئله مهم این است که این موضوعی داخلی است و کشورهای دیگر نباید در امور داخلی ما مداخله کنند.»

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.