سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره بهداشت محیط کار وزارت بهداشت:

کمبود گاز کارخانجات را مجبور به استفاده از "سوخت مازود" کرده است

کمبود گاز در فصول سرد باعث شده که کارخانجات و نیروگاه ها به جای گاز از "سوخت مازود" که آلودگی بسیار بالایی دارد استفاده کنند و آلودگی هوا را تشدید کند.

دکتر کاظم ندافی رئیس اداره بهداشت محیط کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عوامل زیادی در ایجاد آلودگی هوا دخیل هستند که اولین عامل دود ناشی از سوخت خودروهاست که با افزایش ناوگان عمومی می توانیم در حد زیادی از آلودگی هوا را کاهش دهیم.

درواقع اگر سهم حمل و نقل عمومی درکشور را به 75 درصد برسانیم می توانیم کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا کنیم.

وی با بیان این که استفاده از سوخت گازهای طبیعی در نیروگاه ها و کارخانجات به خصوص در فصول سرد از دیگر عوامل ایجاد کننده آلودگی هوا است عنوان کرد: کمبود کاز طبیعی در فصول سرد باعث می شود که کارخانجات و نیروگاه ها با سوخت مازود که آلودگی بسیار بالایی دارد خود را فعال نگه دارند برای مقابله با این موضوع مردم نقش مهمی در این بین دارند به طوری که اگر در میزان گاز صرفه جویی کنند به نیروگاه ها و کارخانجات اجازه می دهند که سوخت خود را از سوخت پاک تامین کنند.

ندافی ادامه داد: برخی از طرح های کاهش آلودگی هوا از سال‌های قبل آغاز شده است که تا حدودی هم پیشرفت کرده اند اما به خاطر مشکلات منابع متوقف شده اند.

وی با تاکید بر این که نکته مهم دیگر در کاهش آلودگی هوا استاندارد کردن "سوخت های مصرفی" پیش یورو چهار است خاطر نشان کرد: استفاده از این نوع سوخت باعث کاهش تولید SO2 می شود و می تواند به حفظ هوای پاک کمک کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی ، هوا ، سوخت ، مصرف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.