سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهتان می‌تواند بهتر از دستانتان عمل کند

تنبیه بدنی یکی از موضوع‌ترین روش‌های تربیتی است که می‌تواند موجب بروز رفتارهای جبران‌ناپذیری از جانب کودک و والدین شود.

محمدحسین سلطان‌زاده مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه عده‌ای از والدین هنگامی که با اشتباه و یا رفتار غیر منتظره‌ی کودک و یا نوجوان مواجه می‌شوند کنترل خود را از دست داده و او را کتک می‌زنند.
 
وی ادامه داد: تنبیه بدنی خیلی زود اثر آگاه کننده ی خود را از دست می‌دهد و والدین مجبور هستند هربار به شدت آن بیافزاند همچنین ممکن است در این زمان فرد اختیار خود را در اثر عصبانیت از دست داده و صدمات شدیدی به کودک وارد نماید.
 
سلطان‌زاده افزود: هنگام فریاد زدن و جیغ زدن کودک، خواسته‌ی او را برآورده نکنید، فرق رشوه و جایزه را بدانید و کودک را به خاطر عمل زشتش در حضور دیگران تحقیر نکنید و ضمن شناسایی طبع و مزاج او مانع سروصدا و آشفتگیش شوید.
 
وی با تاکید بر اینکه نگاهتان می‌تواند بهتر از دستانتان عمل کند گفت: با اخم کردن، دور شدن از موقعیت، بی‌توجهی و چند دقیقه‌ای کودک را در اتاق بسته قرار دادن می‌توانید ضمن تربیت درست شما را به هدفتان نزدیک کند.
 
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین به هیچ عنوان از تنبیه بدنی استفاده نکنند بلکه با شناسایی روش‌های تربیتی درست، می‌توانند انسانی بهنجار و با شخصیتی سالم تحویل اجتماع دهند.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: نگاه ، نافذ ، دست ، کودک ، تنبیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.