سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

انتقاد امام جمعه قم از تشکیل پلیس ضد شیعه در مالزی

امام جمعه قم به تشکیل پلیس ضد شیعه در کشور مالزی اشاره کرد و افزود: شیعیان در کشور مالزی نقش مهمی داشته و راه اندازی پلیس ضد شیعه در این کشور جای سئوال دارد؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه امام عصر نسبت به احوال شیعیان آگاهی داشته و برای ایشان دعا می‌کنند اظهار کرد: باید در روز جمعه برای سلامتی حضرت دعا کنیم چرا که ایشان نیز به فکر ما هستند و الطاف ایشان شامل حال ما می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به سخنی از آیت‌الله بهجت اظهار کرد: ایشان می‌فرمودند نباید فقط به دعا برای ظهور آن حضرت اکتفا کرد بلکه باید با عبادت و بندگی و امر به معروف و نهی از منکر زمینه ظهور ایشان را فراهم کرد.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: روز شهادت آیت الله مفتح از سوی امام راحل به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شد.

وی با اشاره به اهداف نام‌گذاری این روز و نزدیک شدن دو نهاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: با وحدت حوزه و دانشگاه حرکت به سمت جامعه اسلامی پیشرفته شکل گرفته و امام خمینی نیز حوزه و دانشگاه را دو مرکز مهم برای ساخت جامعه می‌دانستند.

سعیدی با اشاره به دیدار اخیر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر معظم بیان کرد: ایشان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های علمی کشور، بر حفظ نشاط علمی در محیط‌های دانشگاهی تاکید کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: از امام معصوم(س) نقل شده است که در شهادت و مصیبت امام حسین(ع) آسمان خون گریست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به ثواب زیارت امام حسین(ع) بیان کرد: بر اساس روایات کسی که امام حسین(ع) را زیارت کند ثواب هزار حج عمره و زیارت رسول‌الله نصیب او می‌شود و زیارت رسول خدا نیز موجب خشنودی خدا و رحمت است.

وی با اشاره به اینکه نخستین فردی که در اربعین به زیارت امام حسین(ع) رفت جابر بود، افزود: جابر فردی نابینا بود و پس از اینکه در فرات غسل زیارت کرد و سپس قبر امام(ع) را زیارت کرده و وقتی که دستش را روی قبر گذاشت از هوش رفت.

سعیدی افزود: این فرد وقتی به هوش آمد امام(ع) را صدا کرد و در ادامه فرمود «ای جابر چه انتظار شنیدن پاسخ‌داری در حالی که میان سر و بدن آن امام عزیز جدایی افتاده است».

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌ای در روز اربعین حسینی در شهر مقدس قم بیان کرد: در این برنامه باشکوه عزاداران حسینی از حرم حضرت معصومه(س) با پای پیاده به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرده و این حرکت ارزنده به الگویی برای دیگر نقاط کشور تبدیل خواهد شد.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به موضع‌گیری‌های مختلف از سوی دو کشور اسلامی در برابر غربی‌ها بیان کرد: در کشور افغانستان حامد کرزای که ابتدا با کمک غربی‌ها روی کار آمد متوجه شد که به جایی نخواهد رسید و در ادامه در مسیر مقاومت وارد شد و مردم افغانستان نیز حمایت خوبی از وی داشتند.

سعیدی در ادامه به تشکیل پلیس ضد شیعه در کشور مالزی اشاره کرد و افزود: شیعیان در کشور مالزی نقش مهمی داشته و راه‌اندازی پلیس ضد شیعه در این کشور جای سئوال دارد؟ ایران از ماهاتیر محمد که بانی مالزی نوین است باید با استفاده از نفوذ خود جلوی انجام چنین اقداماتی را بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب استاندار جدید قم از سوی هیئت دولت اظهار کرد: از دولت به دلیل انتخاب استاندار جدید تقدیر کرده و از استاندار سابق نیز به دلیل تلاش برای اداره استان تشکر می‌کنیم.

امام جمعه قم ضرورت توجه آحاد مردم نسبت به مسئله انفاق را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به انفاق، مشکلات برطرف شده و از کار مردم گره‌گشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بخل در سیره اهل بیت(ع) جایی ندارد افزود: بخل در انسان مؤمن وجود نداشته و کسی که پیرو مکتب اهل بیت باشد از این صفت دوری می‌کند./ش
برچسب ها: قم ، انتقاد ، امام ، جمعه ، پلیس ، ضدشیعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ارزنتال
۲۳:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
چند سال گذشته شیعیان مالزی با شرایط بسیار بدی مواجه شدن اما بخاطر وجود داعش مظلومیت و تنهایی شون دیده و شنیده نشد و محرم امسال چطوری عزاداری کردن هنوز خبر رسانی نشده ولی با در نظر گرفتن شرایط فعلی شون خیلی بعید بنظر میرسه که موفق به عزاداری شده باشند .