سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش سفره های آب زیرزمینی مناطق ییلاقی پایتخت

ساخت وسازهای بی‌رویه در محدوده‌های غرب و شرق پایتخت سبب کاهش سفره‌های آب زیرزمینی شده است.

پیمان فقیه نوبری کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در غرب تهران در زمین‌های حد فاصل تهران تا شهریار و کرج به دلیل شهرک سازی و به دنبال آن حفر چاه‌های متعدد و غیرمجاز سفره‌های آب زیرزمینی به شدت کاهش یافته‌است.

وی افزود: در شرق تهران در محدوده لواسانات، ساخت وسازها به اکو سیستم و حریم رودخانه‌ها آسیب جدی رسانده است در حالیکه ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها برابر ماده 690 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود.

نوبری با اشاره به رشد روز افزون خرید و فروش زمین که باعث تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی  و باغات در این مناطق شده و محیط زیست را به خطر انداخته است، تصریح کرد: هم اکنون تخریب اراضی شیب دار مناطق کوهستانی به وسیله بولدوزرها و لودرها حاشیه رود خانه‌های منطقه لواسانات ادامه دارد و مراتع به سرعت در حال نابودی هستند.

این کارشناس محیط زیست خاطرنشان کرد: ادامه تخریب اراضی شیب‌دار مناطق کوهستانی سبب فرسایش شدید خاک در محدوده بالا دست سد لتیان شده است که این امر باعث کوتاهترین عمر سد و همچنین کاهش منابع ارزشمند آب آن شده است این عملیات با غفلت سازمان های مسئول در حال افزایش است.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: تهران ، شهریار ، کرج ، شهرک ، ساخت ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.