سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با افت 26 دلاری؛

"اونس طلا" از کانال 1200 دلار هم سقوط کرد/ آیا کاهش قیمت‌ها ادامه می‌یابد؟+نمودار

با کاهش متوالی بهای طلا در بازارهای جهانی، قیمت این فلز گرانبها امروز "جمعه 29 آذر 92" به کم‌ترین سطح طی شش ماه اخیر رسید.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بهای جهانی فلزات گرانبها در بازارهای جهانی نسبت به روز پنج‌شنبه با کاهش همراه بود.

بر این اساس، به دنبال اقدام بانک مرکزی آمریکا به برداشتن نخستین گام برای تغییر سیاست نقدی سهل‌گیرانه خود که به افزایش قیمت طلا به رقمی بی‌سابقه در چند سال اخیر کمک کرد، روند نزولی قیمت طلا آغاز شد، به طوریکه روز پنجشنبه نیز با ادامه یافتن این روند، قیمت طلا به پایین‌ترین میزان در شش ماه اخیر در بازار نیویورک رسید.

قیمت هر اونس طلا در معاملات مدت‌دار بازار آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز 40 دلار و 20 سنت کاهش یافت و به 1194 دلار و 80 سنت رسید.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد امکان آغاز کاهش برنامه عظیم خرید اوراق قرضه را فراهم می‌کند تا دوره تزریق نقدینگی که طی آن قیمت طلا در سال 2011 به رکورد 1920 دلار و 30 سنت رسید، پایان یابد.

کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط موجود و همچنین نزریک شدن به سال نو میلادی و افزایش عرضه، بهای این فلز زردرنگ بیش از اینها کاهش خواهد یافت.

قیمت هر اونس طلا در معاملات فوری امروز جمعه 26 دلار کاهش یافت و به1193  دلار و 60 سنت رسید که پایین‌ترین قیمت از اواخر ژوئن تاکنون محسوب می‌شود.

بهاي هر اونس نقره نيز با حدود 40 سنت افزایش برابر 20 دلار و چهار سنت داد و ستد شد.

همچنين هر اونس پلاتين نيز دو دلار افزایش یافته و به قيمت 1365 دلار و 25 سنت خرید و فروش شد.

همچنین قیمت اونس طلا روز پنج‌‌شنبه با 3.3 درصد کاهش به قیمت 1195 دلار در هر اونس رسید که کمترین میزان از اوت 2010 تا کنون محسوب می‌شود.

کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط موجود و همچنین نزریک شدن به سال نو میلادی و افزایش عرضه، بهای این فلز زردرنگ بیش از اینها کاهش خواهد یافت.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت ، اونس ، طلا ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.