سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیگل: توافق دوجانبه بین آمریکاو افغانستان باید هرچه سریعتر امضا شود

وزیر دفاع آمریکا بر لزوم امضای سند توافقنامه امنیتی میان واشنگتن و کابل تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وزیر دفاع آمریکا بر لزوم امضای سند توافقنامه امنیتی میان واشنگتن و کابل تاکید کرد.

چاک هیگل گفت: همانطور که می دانید سال 2013 سالی چالش برانگیز برای وزارت دفاع آمریکا بود اما فکر می کنم سال آینده پایان دوره نسبتا طولانی تردید درباره بودجه باشد.

وزیر دفاع آمریکا گفت:لایحه بودجه که دیروز به تصویب کنگره رسید،مقداری بودجه وزارت دفاع در سال 2014 و 2015 را کاهش داد.سنا نیز قرار است درباره قانون اجازه دفاع رای گیری کند.این قانون برخی از اقدامات برای تقویت پاسخ دفاعی را شامل می شود.

وی گفت:لایحه بودجه تصویب شده در کنگره گامی در مسیر درست برای ما است و من هفته گذشته از آن حمایت کردم اما با وجود این توافق بر سر بودجه،وزارت دفاع آمریکا همچنان با تصمیم های دشواری درباره بودجه روبرو است.

هیگل گفت: بودجه تصویب شده از 52 میلیارد دلار که در گذشته برای حفظ آمادگی در نظر گرفته شده بود، می کاهد. ما باید بروز مشکل در تلاش های حساس مدرنیزه کردن (تجهیزات و تسلیحات) را به حداقل برسانیم.

وی گفت: بازبینی و مدیریت راهبردی موجب می شود اولویت هزینه را برای سال های پیشرو تعیین کنیم.ما به تلاش ها برای کاهش هزینه های ساخت وساز ادامه خواهیم داد و می دانیم دیگر نباید اصلاح در غرامت نظامی را به تعویق بیاندازیم.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما به تمرکز بر روی افغانستان ادامه می دهیم و در حال تکمیل نقش رزمی در این کشور هستیم. ژنرال دمپسی و من اخیرا از بازدید از نیروهای ما از افغانستان بازگشتیم.این نیروها در وضع بسیار چالش انگیز به صورت عالی در حال ایفای وظیفه هستند. کشته شدن شش نیروی آمریکا براثر سقوط بالگرد در روز سه شنبه یادآور فداکاری این نیروها است.نقش آمریکا و متحدان آن برای کمک به مردم افغانستان پس از سال دوهزار و چهارده باید به صورت مشخص و هرچه سریعتر تعیین شود.توافق دوجانبه امنیتی بین آمریکاو افغانستان باید هرچه سریعتر امضاء شود تا آمریکا و متحدانش طرح خود برای حضور پس از سال دو هزار و چهارده را برنامه ریزی کنند.

وی گفت:چالش ارتباط زمینی از پاکستان یکی از ضرورت ها برای اطمینان از حضور ما پس از سال دوهزار و چهارده است.ما در جهان پیچیده و ناپایداری زندگی می کنیم.ما می دانیم چالش های دشواری پیشرو است و زنان و مردان مسلح ما باید آماده باشند.آماده باشند تا به صورت موفقیت آمیز با این چالش های جدید مواجه شوند.

ژنرال مارک دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش گفت:ما باید برای مدیریت مالی وزارت دفاع انعطاف پذیری نشان دهیم.این بودجه با حمایت دو حزب تصویب شده است و این اتفاق خوشایندی در اواخر سال دوهزار و سیزده است. این بودجه به ما این امکان را می دهد تا بیشتر چالش های نزدیک ما در زمینه آمادگی را برطرف کنیم.ما نیاز به اصلاحات نهادها ،تغییرات بنیادی در زمینه پرداخت غرامت و تغییرات جسمی داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.