سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقانلو: برخی ها فکر می کنند این تکواندوکاران را من دعوت کرده ام!/ خانواده تکواندو صبورتر باشند

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: فکر می کنند، دعوت تکواندوکاران برای منچستر کار من بود در حالیکه آنها با رنکینگ خود حضور داشتند.

بیژن مقانلو در گفتگوو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: رقابت های انتخابی المپیک در منچستر یکی از مراحل مقدماتی برای المپیک سه سال بعد بود که باید از آن امتیازاتی را جمع آوری می کردیم. در حال حاضر هم سعی داریم تا در رقابت های آتی تکواندوکاران در بین 6 نفر نخست رنکینگ جهانی قرار دهیم تا هر چهار سهمیه المپیک برزیل را داشته باشیم.

وی گفت: در تورنمنت های مختلف و ویژه با معرفی فدراسیون جهانی تکواندوکاران مجوز حضور در مسابقات را کسب می کنند اما در رقابت های اصلی و نهایی پایانی سال تنها هشت نفر برتر رنکینگ می توانند با امتیاز ویژه حضور داشته باشند.

مقانلو تصریح کرد: باید در همه مسابقات مقدماتی حضور داشته باشیم که در هر وزن 31 تکواندوکار برتر رنکینگ حضور دارند. رقابت های اصلی 80 امتیاز، مسابقات انتخابی جهانی و قاره ای 40 امتیاز و تورنمنت ها دارای 20 امتیاز است.

سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه برای مسابقات منچستر حدود 20 روز فرصت داشتیم، گفت: تکواندوکاران با تمرینات سطح بالا به منچستر آمده بودند و با کوچکترین غفلت نتیجه تغییر می کرد چون نفرات ویژه ای در ان حضور داشتند. بسیاری از طلایی های جهانی حذف شدند زیرا همه تکواندوکاران سعی داشتند در بین 6 نفر برگزیده باشند.

وی ادامه داد: محمد باقری معتمد، فرزاد عبدالهی و حسین تاجیک سه بازیکنی بودند که به تازگی دوران نقاهت خود را بعد زا مصدومیت و جراحی سپری کرده بودند و ما باید آنها را برای مسابقات انتخابی منچستر آماده می کردیم. زمان کم بود و سطح فنی رقابت ها بالا اما امیدوارم در مراحل بعدی با تلاش بیشتر و رنکینگ موفق باشیم.

مقانلو یاداور شد: متاسفانه برخی ها فکر می کنند این تکواندوکاران را من به تیم ملی دعوت کرده ام در حالیکه با توجه به رنکینگ جهانی اجازه شرکت در مسابقات را داشتیم.

وی در خصوص تغییرات در کادر فنی تیم ملی در چند وقت اخیر و ارتباط آن با ایجاد حواشی در تکواندو گفت: به هر حال حاشیه جزئی از ورزش المپیکی و مطرح تکواندو است اما خانوانده تکواندو باید صبورتر باشند و وارد حاشیه نشوند چون مناسب آن نیست.

وی افزود: اگر منیت کنار برود و همدلی باشد همه موفق می شوند. بارها گفته ام مربیگری مثل دونده امدادی است که کار را تحویل می گیرد و در هر مقطعی کسی می اید و قرار نیست یک مربی تا آخر در تیم ملی باشد. مهم سربلندی خانوانده تکواندو است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مقانلو ، تکواندو ، منچستر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.