سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار جشنواره منطقه اي اختراعات خلیج فارس/حضور 160ئ نفر از مخترعان در این جشنواره

جشنواره منطقه اي اختراعات خلیج فارس به ميزباني بنياد نخبگان استان بوشهر با حضور بیش از 160 نفر از مخترعان و نوآوران استان های بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،‌ نمایشگاه عرضه محصولات مخترعان جشنواره خلیج فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، روسای بنیادهای نخبگان استانی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر، فرماندار بوشهر، روسای پارک های علم و فن آوری منطقه، روسای دانشگاه ها و پارک علم و فن آوری و جمعی از مسئولان و مخترعان حاضر در جشنواره درمحل سالن نمایشگاه های بین المللی بوشهر افتتاح شد.

این نمایشگاه در160 غرفه برپا شده است و نخبگان پنج استان های بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، تهران، آذربایجان شرقی، البرز، مازندران و اصفهان محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

این اختراعات درحوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مواد و متالوژی، برق، الکترونیک و کنترل، کامپیوتر و it، عمران کشاورزی، مواد غذایی و حوزه پزشکی به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه 39 اختراع برقی، 25 اختراع شیمی، 21 اختراع مکانیکی، 11 اختراع نفت، گاز و پتروشیمی، 23 اختراع کشاورزی، 18 اختراع، پزشکی، پنج اختراع مواد، هفت اختراع عمران، سه اختراع صنایع غذایی و دو اختراع بیوتکنولوژی ارائه شده است.

هیئت داوران در این جشنواره متشکل از یک تیم از بنیاد ملی نخبگان و یک تیم از اساتید متخصص استان های بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هستند.

استکبار با آپارتاید علمی به دنبال مدیریت دانش در جهان است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در مراسم افتتاحیه جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی گفت گفت: استکبار امروز در قالب تهاجم نرم که بخش عظیمی از آن را آپارتاید علمی تشکیل می دهد، به دنبال مدیریت فناوری و دانش در جهان است.

وی افزود: اصحاب قدرت در جامعه ی کنونی به ارزش علم، فن آوری و تولیدات دانش بنیان علوم پایه انسانی اشراف دارند.

وی تصریح کرد: در آغاز این جوامع به علوم و معارف انسانی و سپس با گذشت زمان به ارزش و قدرت و تاثیرگذاری علوم تجربی به ویژه عل.م کاربردی و تبدیل محصول به قدرت و ثروت پی برده اند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان  كرد: تهاجم نرم یک مقوله ی بسیار پیچیده ای است که بخش عظیمی از آن تهاجم علمی است.

وی گفت: جهان سلطه با هدف مدیریت علم، فن آوری و دانش به سلطه ی علم و دانش می پردازد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: جهان سلطه به دنبال نخبگان و مولدان علم و تئوریسین های گذاره ای هستند و بوده اند.

وی با اشاره به اینکه تهاجم علمی باعث رشد IT و تسهیل در شناسایی و مرتبه ی علمی و تحقیقاتی شده است، خاطر نشان کرد: جهان سلطه در پروژه ی بسیار دقیق  با استراتژی علمی نخبگان در جهان به شناسایی پژوهشگران و ارزیابی این بزرگان پرداخته است و با این کار که با سرکردگی امریکا طراحی شده است تمام جهان هم اکنون در جغرافیای تهاجم به سر می برند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه هدف از مصادره علم، اسارت علم و انحصار آن است، عنوان کرد: این اقدام فقط به منظور دستیابی به قدرت و ثروت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان كرد: برای انحصار علم جهان سلطه با خرید، تطمیع، تحریم گذاره های علمی که در اروپا و جاهای دیگر تولید می شود سعی در سلطه ی علم و دانش دارند.

وی افزود: جهان سلطه دانش استراتژیک را از آن خود می داند و دانش عام را در اختیار مردم قرار می دهد  چون تولید علم فقط در انحصار دانش استراتزیک است.

وی بیان کرد: جهان سلطه با احداث نیروگاه هسته ای و یا فن آوری های نانو مخالف نیست بلکه با دستیابی به دانش و تکنولوژی آن مخالف است.

وی با اشاره به تولید هزار مگاواتی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه های زیادی  در استان بوشهر هستند که میزان انرژی آن ها بیشتر از نیروگاه است اما چون بحث تولید و استفاده از علم است با آن مخالف هستند.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان ساخت: جهان سلطه به دنبال اینست که کشورهای اسلامی دچار چالش های زیادی در زمینه علم و فن آوری، ایستایی و تقف اشته باشند و وابستگی علمی پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان برای حمایت از فرهیختگان علم و دانش و فن آوری و حمایت از استقلال، آزادی جمهوری اسلامی به وجود آمده است.

وي در پايان اظهار امیدواری كرد كه ایران به سمتی حركت كند که به جایگاه واقعی علمی خود درهمه ی عرصه ها دست یابد./م

برچسب ها: جشنواره ، پژوهشگر ، علم ، اختراع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.